برای رسیدن به موفقیت نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد حتی اگر شده بارها شکست را تجربه کنیم و این شکستها می باشد که ما را به موفقیت و امید نزدیکتر می کند و ما را به رشد و بالندگی می رساند.

به گزارش افکارنیوز ، یکی از بزرگترین آموزگاران زندگی شکست می باشد. منظور این است که می تواند باشد، شکست می تواند به ما درس تواضع می دهد و ما را با محدودیت ها و کاستی ها روبه رو می سازد و به ما می آموزد که در عمل خود تجدیدنظر کنیم، ما را مجبور می کند به کاری که می کنیم توجه داشته باشیم و به ما فرصتی می دهد تا مسیرهای جدید را بیازماییم.

شکست به ما می آموزد که همیشه نمی توانیم آنچه را می خواهیم داشته باشیم. ما از شکست می آموزیم که باید پشتکار بیشتری داشته باشیم و حتی وقتی ناکام می شویم می توانیم به موجودیت خود ادامه بدهیم. شکست خوردن خجالت ندارد فقط ترسیدن و از جای بر نخاستن است که خجالت دارد.

شکست ارزشمندترین همه درسهاست و می تواند ما را قوی تر بکند. اغلب مردم به این نکته توجه ندارند که در پس پرده شکست منابع رشد نهفته اند. در اغلب موارد متوجه نمی شویم که شکست خوردن هم منافعی دارد به خصوص وقتی جوان هستیم. باید بدانیم که شکست خوردن خجالت ندارد ما نه تنها می توانیم ادمه بدهیم، بلکه می توانیم رشد کنیم و شکست به ما امکان انتخاب می دهد، مسئله این نیست که آیا ما شکست می خوریم زیرا همه شکست می خورند مسئله این است که چگونه شکست می خوریم ما دو انتخاب داریم؛

- راه اشتباه شکست خوردن

در زمینه شکست خوردن ممکن است مرتکب دو اشتباه بشویم: اول اینکه ممکن است بیش از اندازه بخواهیم از آن اجتناب کنیم به این دلیل که از شکست می ترسیم سعی می کنیم که اصولا خطر نکنیم و دست به کار نشویم و این در حالی است که خطر کردن شرط موفقیت و رشد کردن است.

اشتباه دومی که می کنیم این است که به شکست اجازه بدهیم ما را شکست بدهد. بسیاری از کسانی که شکست می خورند دست از تلاش بر می دارند. رنج بردن و ناراحت شدن از شکست خوردن اشکالی ندارد به شرط آنکه ما را نابود نکند. مهم نیست که شکست بخوریم مهم این است که بعد از هر شکست دوباره به پا خیزیم و به تلاش و کوشش خود ادامه دهیم و از هیچ چیز در مسیر هدف خود نهراسیم

- راه درست شکست خوردن

موفقیت ما تا حدود زیاد بستگی به این دارد که بعد از شکست چه می کنیم مثلا می توان از دوست یا نزدیکترین افراد در زندگی خود در مورد شکست سوال کنید متوجه می شوید که دوست شما از شکست چه آموخته است، متوجه خواهید شد که شما تنها نیستید و در این زمینه برای رسیدن به موفقیت درباره برخی از بزرگترین شکستهای تاریخ مملکت خود مطالعه کنید. سرگذشت اشخاص بزرگی را می توان یافت که از شکست ها به موفقیت های بسیار بزرگ و ماندگار دست یافته اند و همه می توانند از زندگی آنها پند بگیرند از شکست نهراسید و نخواهید که وقت زیادی را صرف توجیه آن بکنید. ازشکست های خود درس بگیرید و به سر وقت چالش بعدی بروید شکست خوردن اشکالی ندارد اگر شکست نخورید رشد هم نمی کنید.

از جمله کسانی که قبل از موفقیت بارها شکست خوردند می توان به آلبرت اینشتاین و تامس ادیسون اشاره کرد این دو از بزرگترین ریاضیدانان و بزرگترین مخترعان هستند این دو قبل از آنکه به موفقیت برسند سالها طعم شکست را چشیدند.

وقتی ادیسون می خواست لامپ روشنایی را اختراع کند بیش از ده هزار ترکیب مختلف را آزمایش کرد و شکست خورد. وقتی کسی از او پرسید چگونه بعد از این همه شکست می تواند به تجربیات خود ادامه دهد او گفت که ناکامی های گذشته را شکست ارزیابی نمی کند، او گفت با هر ناکامی قدمی به موفقیت نزدیکتر شده است انسان ۹۹ بار اشتباه می کند تا در نوبت صدم موفق شود. موفقیت با صرف زمان و به کمک عزم و تصمیم و تلاش ادامه دارحاصل می شود و در این میان اینشتاین و ادیسون دو نمونه بارزی هستند که می توان به آنها اشاره کرد هر دو این اشخاص نابغه هستند ادیسون می گفت؛ موفقیت یعنی یک درصد نبوغ و نودونه درصد تلاش.

برای رسیدن به موفقیت نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد حتی اگر شده بارها شکست را تجربه کنیم و این شکستها می باشد که ما را به موفقیت و امید نزدیکتر می کند و ما را به رشد و بالندگی می رساند و اگر حاضر باشید شکست را بپذیرید و از آن نکته ای بیاموزید و اگر مایل باشید که شکست را یک نعمت بدانید می توانید قدرتمندترین نیروهای موفقیت را در خدمت بگیرید. در نتیجه می توان گفت که شکست مقدمه پیروزی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات