مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی از شنبه ۱۳ مهر گفت: برای نخستین بار دانش آموزان علاوه بر مناطق عملیاتی جنوب از غرب کشور نیز بازدید خواهند کرد.

به گزارش افکارنیوز ، محمد ابراهیم محمدی با اشاره به اینکه از شنبه ۱۳ مهر اردوهای راهیان نور دانش آموزی افتتاح می شود، اظهار داشت: نخستین کاروان راهنیان نور دانش آموزی فردا با حضور علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از حرم مطهر امام خمینی (ره) عازم مناطق عملیاتی جنوب می شود.

وی افزود: امسال تلاش کرده ایم تا کیفیت و امنیت اردوهای راهیان نور را افزایش دهیم و برای نخستین بار دانش آموزان علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی جنوب به مناطق عملیاتی غرب کشور نیز می روند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشنامه تامین امنیت دانش آموزان در اردوهای راهیان نور را به تمام کشور ارسال کرده ایم، گفت: امسال بیشتر از ظرفیت حمل و نقل ریلی برای جابه جایی دانش آموزان استفاده می کنیم و کمتر از اتوبوس استفاده خواهد شد، عمدتا برای جابه جایی دانش آموزان ساکن استان های شمال غرب کشور که داوطلب بازدید از مناطق عملیاتی این منطقه هستند از اتوبوس استفاده می شود.

محمدی ادامه داد: در بخشنامه ای که برای تامین امنیت اردوهای راهیان نور ارسال کرده ایم تاکید شده است که اتوبوس های مورد استفاده نباید قدیمی باشد و در شب نیز حرکت نداشته باشند همچنین پلیس راه وضعیت اتوبوس ها را به لحاظ فنی و وضعیت لاستیک ها چک می کند.

وی با اشاره به حضور پلیس نامحسوس در اردوهای راهیان نور دانش آموزی بیان کرد: این افراد با حضور در داخل اتوبوس ها تخلفات و سرعت غیر مجاز راننده را گزارش می دهند که توسط پلیس راه با راننده متخلف برخورد خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اعلام درنظر گرفتن برنامه های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان در اردوهای راهیان نور گفت: بعد از اتمام اردوهای راهیان نور دانش آموزی جشنواره رهاورد سفر به راهیان نور به صورت دلنوشته، خاطره و مستندهای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

محمدی همچنین اعلام کرد که هیچ اجبار و الزامی برای حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور وجود ندارد و این اردو مختص دانش آموزان دبیرستانی است که در صورت علاقه مندی می توانند در آن حضور یابند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات