سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پیوند تعلیم و تربیت با ارزشهای انقلاب با راهیان نور محقق می شود و هدف از برگزای این اردوها انتقال ارزشها به نسل بعدی است.

به گزارش افکارنیوز، علی اصغر فانی در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی که با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان و سردار فضلی جانشین رییس سازمان بسیج و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان تهران در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش در دنیا انتقال ارزش ها و فرهنگ هاست و ایران فرهنگی به نام ایران اسلامی و ارزش های متعدد دینی و معنوی را دارد که این ارزش ها باید به نسل بعدی منتقل شود.

وی افزود: الگوی راهیان نور این کارکرد مهم را انجام می دهد و زنده نگه داشتن یاد شهیدان و بزرگ شمردن ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس که کار کوچکی نیست از مهمترین برنامه های این الگوی اردویی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارزش های کشور جمهوری اسلامی ایران، ارزش های امام راحل و همچنین آنچه که در طول هشت سال دفاع مقدس رخ داده باید به نسل بعدی منتقل شود و هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور نیز انتقال این ارزشهای ایرانی و اسلامی است.

فانی با بیان اینکه پیوند تعلیم و تربیت با ارزشهای انقلاب با اردوهای راهیان نور محقق می شود، تصریح کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش این است که دانش آموزان در این اردوها چگونه زیستن، تعامل با دیگران و شنیدن نظرات دوستان هم سن و سال خود را بیاموزند.

فانی خاطر نشان کرد: دانش آموزان در اردوهای راهیان نور می آموزند چگونه با افرادی که آنها را نمی شناسند در یک جمع زندگی و تعامل داشته باشند و اردوهای راهیان نور به طور خاص این نوع زیستن را به دانش آموزان می آموزد.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور هدف دیگری را نیز دنبال می کند و آن آموختن ویژگی های مشترک رزمندگان و ایثارگران و شهدا است، چرا که یکی از ویژگی های مشترک در بین رزمندگان این بود که به فراتر از خود می اندیشیدند و منیت و خودبینی در آنها بسیار کم بود، در حالی که ارزش های انقلاب، دین اسلام و ایران به مسائل شخصی آنها ارجحیت داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: دانش آموزان در سفرهای اردوهای راهیان نور این ویژگی های مشترک را آموخته و با خود تمرین می کنند لذا می توان گفت انتقال ارزشهای شهدا و رزمندگان یکی از کارکردهای مهم این اردوهاست.

فانی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا اجازه ندادند حتی یک متر مربع از خاک ایران از کشورمان جدا شود لذا در این اردوها دانش آموزان پاسداری و دفاع از مرزهای کشور را نیز می آموزند.

وی به روسای آموزش و پرورش و مدیران کل استان ها تاکید کرد که علیرغم اینکه این اردوها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما حفظ سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش یک اصل است و امیدواریم دانش آموزان به سلامت به این اردوها رفته و بازگردند.

فانی تصریح کرد: تامین امنیت و سلامت سفرهای معنوی اردوهای راهیان نور اثربخشی این اردوها را افزایش می دهد و با توجه به اینکه آموزش و پرورش همواره به دنبال اثربخشی در نتیجه فعالیت های خود بوده، لذا عینیت بخشی به این اثربخشی حائز اهمیت است.

فانی تاکید کرد: نباید در بحث راهیان نور اسیر کمیت شویم، چرا که تمهید مقدمات این اردوها و برنامه ریزی برای آن به گونه ای باید باشد که به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان در این اردوها در کنار دوستان خود همدلی، همفکری، تعامل و همراهی را درون خود تقویت کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات