رئیس سازمان محیط زیست گفت: اولین فراخوان ملی را به همه سازمان های مردم نهاد اعلام واز آنها دعوت کردیم تا در تهیه گزارش از وضعیت محیط زیست کشور ما را همیاری کنند چرا که باید گزارشی به عنوان اولین گزارش در ۱۰۰ روزه اول ارائه دهیم.

به گزارش افکارنیوز، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در همایش یوزپلنگ ایرانی که امروز در سالن حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: باید از تلاش سازمان های مردم نهاد حمایت کنیم و این موضوع توسعه یابد و اگر موضوع حفاظت از محیط زیست را بخواهیم نهادینه کنیم و از شرایط فعلی خارج کنیم باید از ngo استمرار و کمک بجوییم.

وی ادامه داد: با تمام وجود باید برای بهبود محیط زیست با وجود فراز و نشیب ها در برخی از دوران ها و کم لطفی ها مشکلات را جبران کرده و گام برداریم در واقع ngo ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ما اولین فراخوان ملی برای همه سازمان های مردم نهاد را اعلام کرده ایم و از آنها دعوت کردیم تا در تهیه گزارش از وضعیت محیط زیست کشور ما را همیاری کند چرا که باید برنامه ای از وضعیت محیط زیست کشور به دولت ارائه دهیم.

ابتکار افزود: از تمامی سازمان ها، ngo ها و موسسات مردم نهاد می خواهیم که با حرمتی که برای آنها قائل هستیم گزارش و نظرات خود را به شکل خلاصه و در چارچوب ارسال کنند تا مشارکت و نظرات آنها در تدوین گزارش اول در ۱۰۰ روزه اول که باید به دولت ارائه دهیم وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: تمام شکایت هایی که سازمان محیط زیست علیه برخی فعالان مدنی و خبرنگاران در گذشته داشته است امروز اعلام می کنیم که رسماً همه شکایت ها را پس خواهیم گرفت و سازمان بر علیه خبرنگاران و فعالان مدنی در آینده نیز شکایت نخواهد کرد.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: تلاش های خوبی برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی صورت گرفته که در این میان کارشناسان و محیط بانان نقش اساسی داشته اند.

ابتکار افزود: باید در خصوص محیط زیست یک بازنگری و اسیب شناسی صورت گیرد و ببینیم کجای کار ضعف داشته تا در برنامه آینده از آسیب شناسی گذشته استفاده کرده و آن را تقویت و بازنگری کنیم. در واقع براساس آن هدف گذاری و گام برداریم که در این جا سهم مشارکت جوامع محلی و دولت باید مشخص شود تا بتوانیم همه جور پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: طرح های حفاظت یوزپلنگ آسیایی توسط برخی از ایرانیان خارج از کشور نیز طرح هایی صورت گرفت و این موضوع بین المللی که از فعالان این عرصه می خواهیم که همیاری خود را ادامه دهند که در آینده ما از همکاری بین المللی آنان استفاده کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: گونه یوزپلنگ آسیایی در معرض تهدید است که باید از آن حفاظت کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات