رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران گفت: با وجود کاهش قیمت دلار شاهد ادامه افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی هستیم به گونه ای که برخی از این کیت ها قیمتشان ۵ برابر شده است.

به گزارش افکارنیوز، محمد وجگانی وضعیت آزمایشگاه های کشور را با توجه به گران شدن ابزار لازم و کیت های آزمایشگاهی بسیار نگران کننده عنوان کرد و گفت: با این افزایش قیمت ها، آزمایشگاه ها بیچاره شده اند.

وی ادامه داد: علیرغم کاهش قیمت دلار که انتظار می رفت در قیمت کیت های آزمایشگاهی تاثیر مثبت بگذارد اما هنوز تأثیری بر کاهش قیمت آنها نگذاشته است.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران تصریح کرد: به نظر می رسد در شرایط موجود باید مسئولان فکری کنند و این قیمت ها را سر و سامان دهند در حال حاضر قیمت برخی کیت های آزمایشگاهی ۳ برابر شده است.

وجگانی ادامه داد: در جلسه ای که با وزیر بهداشت برگزار شد، اعلام کردیم که قیمت برخی کیت های آزمایشگاهی ۵ برابر شده است و نوع خاصی از کیت از قیمت ۴۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: روز گذشته نیز جلسه ای را با مسئولان آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت داشتیم که در مورد نظارت بر قیمت ها و کنترل آنها تصمیم گیری شد.

وجگانی گفت: آن چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان رشته آزمایشگاهی در کشور بسیار هستند باید محصولات داخلی را جایگزین محصولات خارجی کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات