با حمله پلنگ به ۲ نفر از اهالی دومین روستای پرجمعیت بخش مرکزی سوادکوه، ترس و وحشت اهالی و دامداران این روستا را فرا گرفته است.

به گزارش افکارنیوز ، بخشدار مرکزی سوادکوه عصر امروز در پاسخ به سوالی درباره حمله پلنگ به اهالی روستای کارمزد سوادکوه از تشکیل جلسه کار گروه بیماری های مشترک انسان و دام در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه اشاره کرد و گفت: در این جلسه حمله پلنگ به اهالی روستا کارمزد سوادکوه که با حضور بخشداری، شبکه بهداشت، دامپزشکی، محیط زیست و شهرداری شهرهای زیراب و پل سفید برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

جابر اسماعیل زاده با بیان اینکه ۶ قلاده پلنگ در شهرستان سوادکوه شناسایی شده اند، افزود: تعداد پلنگ به دلیل زاد و ولد در شهرستان سوادکوه بوده است.

وی از زخمی شده ۲ نفر در دو روز از هفته جاری در روستای کارمزد خبر داد و خاطرنشان کرد: فاصله از محل خطر و اقدامات مختلف برای اطلاع رسانی اهالی توسط محیط زیست انجام شده است.

اسماعیل زاده از قرنطینه شدن ۳ سگ توسط دامپزشکی شهرستان سوادکوه در روستای کارمزد به دلیل درگیری با پلنگ خبر داد و تصریح کرد: این سگ ها برای جلوگیری از احتمال انتقال بیماری مشترک انسان و دام به مدت ۱۰ روز قرنطینه خواهند بود.

*ترس اهالی روستای کارمزد از حمله پلنگ

دهیار روستای کارمزد با اشاره به اینکه این روستا با بیش از ۶۰۰ نفر جمعیت یکی از ۲ روستای پرجمعیت بخش مرکزی سوادکوه است، گفت: دو نفر از اهالی این روستا در حمله پلنگ دچار جراحت شدید شدند و در مراکز درمانی در حال مداوا هستند.

مجتبی بدخشان با بیان اینکه فتحی حدود ۴۰ ساله یکی از زخمی شدگان حادثه حمله پلنگ در کار دامداری به پدرش کمک می کرد که در منطقه مرغداری این روستا با حمله پلنگ روبه رو شد، افزود: وی از ناحیه دست و پا و صورت زخمی شد و در بیمارستان رازی قائمشهر بستری است و به دلیل صدمه به رگ های عصبی انگشت شست دست احتمالا به تهران اعزام می شود.

وی با اشاره به اینکه عباسی حدود ۲۵ ساله یکی دیگر از حادثه دیدگان این حادثه است که در منطقه آب تمام روستای کارمزد مورد حمله پلنگ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: وی از ناحیه سر و دست و پا زخمی شد و در بیمارستان شهدای زیراب تحت مداوا قرار دارد.

دهیار روستای کارمزد به ترس و وحشت اهالی و دامداران روستای کارمزد سوادکوه از احتمال حمله دوباره پلنگ خبر داد و افزود: اهالی و دامداران از ترس حمله پلنگ در اطراف روستا حضور پیدا نمی کنند.

بدخشان با اشاره به اینکه پلنگ و خرس و گرگ از گذشته ها در جنگل های اطراف روستای کارمزد حضور داشتند، گفت: برای نخستین بار پلنگ به اهالی حمله کرده است و محیط زیست قول به دام افکندن و انتقال آن را داده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات