عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به مسائل تهران در سطح ملی تاکید کرد و حضور شهردار در جلسات هیئت دولت را در جلب توجه دولتمردان به پایتخت موثر دانست.

به گزارش افکارنیوز، احمد حکیمی پور در این خصوص اظهار داشت: حضور شهردار در جلسات هیئت دولت، کار خوبی است که در قدیم هم انجام می شد و بهتر است دوباره ادامه یابد. زیرا مسائل تهران به عنوان پایتخت تنها مسائل یک شهر نیست، بلکه مسائل ملی است و لازم است کسانی که برای کشور تصمیم می گیرند، در جریان مسائل تهران نیز باشند.

وی ادامه داد: تعامل بین دولت و شهرداری به پرداخت سهم تهران از بودجه های ملی نیز که در سال های اخیر معوق مانده، کمک می کند. ما قبلا تجربه خوبی در زمینه تعامل دولت و شهرداری به این شکل داشتیم و نتیجه مثبتی برای ساماندهی امور به دست آمد.

عضو شورای شهر درباره حضور رئیس شورای شهر تهران در جلسات کابینه نیز گفت: به نظر ما از آنجا که شهردار یک مسئول غیر دولتی و شورا هم یک نهاد مردمی است و مسائل شهر تهران به ویژه در مقیاس ملی آثار و عوارضی دارد، بنابراین بهتر است که تعاملات بین این دو نهاد و دولت حفظ شود.

حکیمی پور اضافه کرد: البته شهردار و رئیس شورا عضو رسمی دولت نیستند و صرفا اظهار نظر و انتقال مسائل را انجام می دهند که این اشکالی ندارد و ما به عنوان نمایندگان مردم تهران معتقدیم که این اتفاق به نفع تهران و کشور است، چون تنها شهرداری نیست که با دولت کار ندارد، بلکه دولت و زیرمجموعه های آن هم با شهرداری کار دارند و به نفع هر دو طرف است که این پیوند وثیق تر و محکم تر شود.

وی در پایان درباره درخواست استاندار تهران برای حضور در جلسات هیئت دولت گفت: اگر دولت تشخیص می دهد که خوب است استاندار هم در این جلسات حضور داشته باشد و وزیر کشور نیز این موضوع را تایید می کند، وی هم می تواند حضور یابد. اما ما به عنوان اعضای شورای شهر نمی توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات