انتقال اولین حاجی با آمبولانس هوایی، تولد ۶ نوزاد در حرمین شریفین و تأکید بر عاری بودن موسم حج از بیماری واگیردار و کورونا تاکنون از جمله خبرهای مربوط به حج امسال است.

به گزارش افکارنیوز، برخی خبرهای حج به نقل از رسانه های عربستان به این شرح است:

۴۳ هزار چادر برای حجاج کشورهای عربی

مؤسسه مطوفان حجاج کشورهای عربی از اسکان حجاج تحت پوشش خود در حدود ۴۳ هزار چادر در مشعر عرفات برای اسکان حجاج عرب خبر داده است.

به نوشته الیوم، یکی از مسئولان این موسسه اعلام کرد چادرهای اختصاص یافته به حجاج کشورهای عربی در مشاعر مقدسه بر اثر بارش بارندگی اخیر هیچ صدمه ای ندیده است.

تولد ۶ نوزاد در مشاعر مقدسه و مکه مکرمه


وزارت بهداشت عربستان از تولد ۶ نوزاد در مکه مکرمه، مدینه منوره و مشاعر مقدسه خبر داد.

به نوشته الشرق، ۶ حاجیه زن که برای ادای مناسک حج به سرزمین وحی مشرف شده بودند، در بیمارستان های مدینه منوره، مکه مکرمه و مشاعر مقدسه وضع حمل کردند.

موسم حج بدون کورونا و بیماری همه گیر


وزارت بهداشت عربستان تأکید کرد هیچ موردی از بیماری همه گیر در موسم حج وجود ندارد و وضع بهداشتی حجاج خوب است و هیچ موردی از ویروس کورونا هم مشاهده نشده است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، ۲۷۰ هزار و ۹۲ حاجی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی مکه مکرمه، مدینه منوره و مشاعر مقدسه طی این روزها مراجعه کرده اند.

ظرفیت نهایی مسجدالحرام به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می رسد


عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور حرمین شریفین اعلام کرد توسعه مسجدالحرام و حرم مطهر نبوی (ص) تأثیر بالایی بر حجاج دارد. وی با اشاره به دستور ملک عبدالله برای افتتاح برخی از بخشهای مربوط به طرح توسعه مسجدالحرام از جمله طبقه اول، آن را دارای تاثیرات بزرگی بر حجاج دانست.

با افتتاح مرحله اول طرح توسعه مسجدالحرام، حدود ۴۵۰ هزار نفر به ظرفیت این مکان مقدس اضافه می شود و هنگام تکمیل این طرح در رمضان آینده، ظرفیت آن به یک میلیون نفر و تعداد نهایی نمازگزاران در حرم مکی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

همچنین کار ساخت ۱۰ هزار سرویس بهداشتی و وضوخانه از مجموع ۲۰ هزار مورد به پایان رسیده است.

اولین حاجی بیمار با آمبولانس هوایی به بیمارستان منتقل شد


مدیر اداره حج و عمره امور بهداشت مکه مکرمه اعلام کرد اولین مورد اورژانسی امسال برای جراحی فوری از طریق امداد هوایی از بیمارستان شرق عرفات به شهر پزشکی ملک عبدالله منتقل شد. این حاجی بیمار به عمل جراحی فوری بر روی قلب خود نیاز داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات