معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: استان اصفهان از ۸ گربه سان فعلی کشور ۶ گربه سان را در خود جای داده است.

به گزارش افکارنیوز ، اکبری گفت: اصفهان با ۲ میلیون هکتار عرصه تحت حفاظت در پهنه کویر مرکزی یکی از بهترین ذخیره گاه های گربه سانان است و از مجموع ۸ گربه سان فعلی در کشور زیست ۶ گربه سان است.
وی با اشاره به عرصه ۴۰۰ هزار هکتاری پناهگاه حیات وحش عباس آباد گفت: از مجموع مناطق حفاظت شده نزدیک به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه ها به همراه مناطق پیرامونی آن به خاطر پتانسیل کریدوری زیستگاه یوز محسوب می شود. این درحالی است که بعضی مناطق شکار ممنوع نیز در حال تبدیل شدن به مناطق حفاظت شده هستند.
اکبری با اشاره به جمعیت یوز در استان اصفهان اظهار داشت: در سال ۸۸ و ۸۹ مشاهداتی از حضور یک یوز به همراه سه توله اش گزارش شد و علاوه برگزارشهای مردمی آثار و نمایه هایی هم در پهنه وسیعی از زیستگاههای استان مشاهده شده است و جمعیت فعلی یوز بین ده تا ۱۳ قلاده تخمین زده می شود. اما این آمار قطعی نیست.
معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پایان با اشاره به آمار تلفات یوز پلنگ در استان خاطر نشان کرد: آخرین آمار تلفات یوز به کشته شدن یک یوزپلنگ در اثر برخورد با خودرو به ۵ سال پیش برمی گردد و خوشبختانه طی این مدت دیگر تلفات نداشته ایم همچنین از ۸ سال پیش برنامه های حمایتی و حفاظتی روی یوز پلنگ آسیایی و گونه های همراه داشته ایم که روی جمعیت آنها اثر مثبت داشته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات