دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: افراد مبتلا به «برص» از مصرف غذاهایی مانند ماهی و لبنیات که خلط بلغم را افزایش می دهند و دارای طبع سرد و تر هستند، پرهیز کنند.

به گزارش افکارنیوز ، لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی ایران، اظهار داشت: برص یک بیماری سخت علاجی است که در طب سنتی یک بیماری به حساب می آیید و به آرامی درمان پذیر است ولی بسیاری از مواقع نیز پیشرفته است و بیشتر بدن را در برگرفته و برای درمان کاری نمی توان انجام داد.

به گفته وی در کل راهکارهای درمانی برای بیماری برص وجود دارد و در دانشگاه های طب سنتی نیز داروهایی برای درمان برص وجود دارد، حکمای طب سنتی ایران علت بروز بیماری پوستی برص را غلبه سردی و روطوبت در کل بدن عنوان می کنند که موجب بروز این اتفاق می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان داشت: بیماری برص ۲ مرحله دارد که مراحل اولیه آن بسیار اهمیت دارد و باید بیمار زود به پزشک مراجعه شود و آن در زمانی است که خیلی پوست سفید نشده باشد و موهایی که در آن قسمت رویش پیدا کرده به رنگ سفید تبدیل نشده باشد و رنگ طبیعی مو را دارا باشد و این پیش آگاهی بهتری برای درمان است.

شیربیگی ادامه داد: یک سری تدابیر تغذیه ای برای بیماران مبتلا به برص پوستی وجود دارد که در طول درمان باید رعایت کنند، این افراد از مصرف غذاهایی که خلط بلغم را افزایش می دهند و دارای طبع سرد و تر هستند مانند ماهی و لبنیات باید پرهیز کنند، البته این غذاها تا آخر عمر منع نمی شود ولی تا زمانی پرهیز ادامه دارد که بیماری بهبود پیدا کرده و روند پیشرفت بیماری کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برص یک بیماری پیشرونده و مزمنی است، بیان داشت: بیماری برص سخت علاج می شود و برای درمان باید زود اقدام شود، در مراحل اولیه بیماری تقویت کبد می تواند کمک کننده باشد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: برای درمان برص می توان از روغن های موضعی برای روی پوست استفاده کرد که تا حدی از سفید شدن پوست جلوگیری می کند، همچنین «حنا» گذاشتن در حمام می تواند ار برص پیشگیری کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات