کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوا در باند شمالی کشور ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد، ضمن آنکه پایتخت نیز اوایل هفته آینده بارانی می شود.

به گزارش افکارنیوز، محمد اصغری اظهار داشت: از اوایل امشب سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می شود و استانهای آذربایجان غربی، شرقی، کردستان و زنجان را در بر می گیرد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: طی روزهای پنج شنبه و جمعه نیز این سامانه بارشی استانهای اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان را نیز درگیر بارش می کند.

وی با بیان اینکه در مناطق سردسیر کشور طی روزهای آینده شاهد بارش برف خواهیم شد بیان داشت: بارش برف همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: طی دو روز آینده آذربایجان شرقی و اردبیل برفی می شوند.

اصغری یادآور شد: طی روزهای آینده شدت بارش ها در استانهای گیلان و مازندران قابل توجه خواهد بود به طوری که با آب گرفتگی معابر و بالا رفتن رودخانه ها و همچنین سیلاب همراه است.

به گفته وی، بر اساس ورود این سامانه بارشی سواحل دریای خزر و به طور کلی نوار شمالی کشور ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را تجربه خواهند کرد.

اصغری همچنین در ادامه از ورود موج جدید سرما از اواخر شنبه هفته آینده به کشور خبر داد و گفت: این موج این بار نوار شمالی را در بر می گیرد به طوری که پیش بینی می شود یکشنبه در پایتخت بارش باران داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: این موج بارشی عرض های پایین تر از جمله کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قم و البرز را نیز در بر می گیرد و این موجب بارش در این مناطق می شود.

وی با بیان اینکه، دوشنبه این سامانه بارشی ضعیف تر می شود خاطرنشان کرد: بارش باران طی امشب و فردا در ارتفاعات تهران دور از انتظار نخواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات