مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه برای وارد کردن گوشت قربانی حجاج در مناسک حج جهت نیازمندان کشورمان، نیاز به هماهنگی های گسترده وجود دارد، اعلام کرد: در سال جاری گوشت قربانی حجاج به کشور وارد نمی شود.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت اظهار داشت: لازمه وارد کردن گوشت قربانی حجاج به کشور برقراری هماهنگی های گسترده با وزارت بهداشت، دامپزشکی و… است که این هماهنگی ها فعلاً صورت نگرفته و گوشت قربانی حجاج در مناسک حج به نیازمندان کشورمان اختصاص نخواهد یافت.

وی افزود: گوشت قربانی حجاج به طور کلی در اختیار بانک توسعه اسلامی قرار دارد و مسئولان این بانک هر ساله پس از ذبح، گوشت ها را منجمد و در طی سال برای نیازمندان کشورهای اسلامی ارسال می کنند.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به اینکه همه ساله نگرانی هایی در خصوص هدر رفت گوشت قربانی حجاج وجود داشته و عنوان می شده است که این گوشت ها دفن می شوند، گفت: گوشت تمامی قربانی های صورت گرفته منجمد شده و در سردخانه ها نگهداری می شود تا به مصرف نیازمندان کشورهای اسلامی برسد.

لازم به ذکر است، نگرانی از مسائل بهداشتی و بسته بندی گوشت قربانی حجاج، مسئله ای بود که طی سال های گذشته مانع وارد کردن گوشت قربانی به کشور می شد و البته قبل از آغاز مناسک حج خبرهایی در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان حج و زیارت و سازمان بهزیستی مبنی بر اختصاص گوشت قربانی حجاج کشورمان به نیازمندان داخل کشور مطرح شد اما گویی در سال جاری این مسئله تحقق نیافته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات