رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر اینکه طرح آموزش سگ های خانگی با استقبال گسترده مردم روبرو شده است، افزود: مربیان «آنست» آلمانی نیز برای بازدید از روند تربیت و نگهداری سگ های امدادی و تبادل تجربیات به ایران می آیند.

به گزارش افکارنیوز ، محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: طرح آموزش سگ های خانگی به صورت پایلوت در تهران اجرایی شده و با استقبال گسترده مردم روبرو شده است، حتی از برخی شهرها مانند اصفهان و آمل افرادی به هلال احمر شمیرانات مراجعه و خواستار تربیت سگ هایشان شدند.

مربیان «آنست» آلمانی در تهران

مظفر با تاکید بر اینکه این سازمان آمادگی آموزش امداد و نجات به هر نوع سگ اعم از فانتزی، نگهبان، خارجی و… دارد افزود: در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد افراد برای آنها نیز در استانشان کلاس برگزار می کنیم اما در حالت کلی مربیان جمعیت آمادگی تربیت هرگونه سگ را دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین از حضور مربیان آنست (سگ های جستجو و نجات) آلمانی در کشورمان خبر داد و گفت: بزودی مربیان «آنست» آلمانی برای بازدید از روند تربیت و نگهداری سگ های امدادی و همچنین تبادل تجربیات به ایران سفر خواهند داشت و از بین سگ های آموزش دیده برتر، تعدادی برای شرکت در کلاس های تخصصی انتخاب می شوند.

لازم بذکر است طرح آموزش سگ های خانگی در راستای ارتقای توان امدادی کشور و افزایش سرعت پاسخگویی به حوادث اجرایی شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات