مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری گفت: مردم از دفاتر خدمات مسافرتی که تورهای گردشگری را در ایام تعطیلات گران تر از روزهای دیگر می فروشند شکایت کنند تا معاونت گردشگری آن را پیگیری کند.

به گزارش افکارنیوز ، علی لطفی درباره اینکه دفاتر خدمات مسافرتی تورهای گردشگری خود را در روزهای آخر هفته و یا در ایام تعطیلات مانند عید قربان و یا عید غدیر ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گران تر از روزهای دیگر سال می فروشند گفت: در بیشتر مواقع بین فروشنده و خریدار توافق انجام می شود و مسافر با میل خود چنین تورهایی را گران می خرد درحالی که ما بارها اعلام کرده ایم که نباید این تورها افزایش نرخ داشته باشند مگر آن که خدمات ویژه ای ارائه کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بازرسان معاونت گردشگری نرخ تورهای گردشگری و تفاوت قیمت آن را در ایام سال مشاهده نمی کنند گفت: تا جایی که خبر داشته باشیم به این موارد رسیدگی می کنیم من حتی دو ماه پیش اعلام کردم که هر کسی شکایت دارد به معاونت گردشگری ارجاع دهد اما حتی یک نفر هم شکایتی نداشت ما زمانی می توانیم ورود پیدا کنیم که مسافر نسبت به نرخ تور اعتراض داشته باشد.

لطفی ادامه داد: آمار فعالیت تک تک دفاتر خدمات مسافرتی را نداریم اگر کسی موردی را مشاهده کرد می تواند به ما اطلاع دهد منتها در بیشتر مواقع هر دو طرف قرارداد برای خرید یک تور موافق با قیمت تور هستند.

وی بیان کرد: سیاست سازمان میراث فرهنگی این است که نرخ تورهای گردشگری افزایش نداشته باشد به هر حال مردم هنگام خرید تورهای گردشگری باید به مواردی که در آن ذکر شده دقت داشته باشند تا در غیر این صورت اگر تورهای گردشگری بی جهت افزایش نرخ داشته باشند طبق آیین نامه به دفاتر مسافرتی اخطار، تذکر داده شود همچنین در صورت تکرار تخلف تعلیق خواهند شد و یا در نهایت مجوز فعالیتشان لغو می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات