مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه برای توسعه سیستم های هوشمند مدیریت ترافیک نیازمند توسعه شبکه فیبر نوری در شهر هستیم، گفت: طول شبکه فیبر نوری پایتخت تا پایان سال از مرز ۹۰۰ کیلومتر خواهد گذشت.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الله بهروز با بیان این مطلب، اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته طول شبکه فیبر نوری تهران ۸۱۵ کیلومتر بود که در ۶ ماهه نخست سال توانستیم ۷۱ کیلومتر به طول این شبکه بیافزاییم.

وی با بیان اینکه هم اکنون طول شبکه فیبر نوری تهران به ۸۸۶ کیلومتر است، گفت: در تلاشیم تا پایان سال ۴۰ کیلومتر دیگر شبکه فیبر نوری شهر را گسترش دهیم که براین اساس طول شبکه فیبر نوری تهران به بیش از ۹۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تاکید کرد: تهران در فاز نخست به بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری نیاز دارد که در تلاشیم فاز اول این شبکه را هرچه سریع تر تکمیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هرچه شبکه فیبر نوری گسترده تر و کامل تر باشد امکان به کارگیری سیستم های هوشمند در کنترل ترافیک بیشتر می شود، افزود: نصب چراغ های راهنمایی هوشمند، ایجاد تقاطع های هوشمند، نصب دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، مدیریت و کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی و ترافیک همه و همه وابسته به ایجاد شبکه فیبر نوری است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات