وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۳۰ درصدی مراکز مشاوره در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۷۱ مرکز مشاوره در استان ها فعال است.

به گزارش افکارنیوز ، علی ربیعی در حاشیه همایش توسعه مشارکتهای اجتماعی و مشاوران در ارتقاء سلامت جامعه که روز شنبه برگزار شد افزود: بر اساس برنامه های سال ۹۲ در سال جاری توسعه مراکز مشاوره و روان شناختی را خواهیم داشت به طوری که تعداد مراکز ما از ۱۰۷۱ مرکز ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

وی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده مراکز مشاوره سازمان بهزیستی در میان مردم جایگاه ویژه ای دارد به طوریکه مردم با اطمینان به آنها مراجعه می کنند و بر همین اساس در استان یزد پس از مراجعه به مراکز مشاوره ۶۰ طلاق کاهش پیدا کرده است.

به گفته ربیعی، مراکز مشاوره در سطح شهرها و استانهای کوچک امسال توسعه پیدا می کند به طوریکه در حال حاضر بیش از ۵۰ مرکز سلامت روان خانواده فعال اند و در جهت سلامت روان محلی نیز اقداماتی انجام شده است.

وزیر رفاه تاکید کرد: در سالهای اخیر بعد از جنگ تحمیلی آسیبهای اجتماعی در کشور جدی شده و بر همین اساس باید سلامت روان و امنیت روانی جامعه را در شهرها و روستاها در دستور کار داشته باشیم و دولت نیز مکلف است سلامت و روان مردم را تامین کند و همچنین سازمان بهزیستی نیز باید در جهت ارائه خدمات بهتر در زمینه مشاوره از سوی دولت تقویت شود.

ربیعی با اشاره به اینکه مردم باید در بهزیستی و کمک به این سازمان مشارکت داشته باشند گفت: این مشارکتها فقط نباید مادی باشد بلکه با مشارکت معنوی و روانی می توان کمکهایی به جامعه هدف انجام شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات