فعالان سیاسی در گفتگوهای جداگانه ای از عدم تغییر در سیاست های آمریکا انتقاد کردند و جمع آوری های تابلوها را اقدامی منفعلانه از سوی دولت در آستانه مذاکرات دانستند.

به گزارش افکارنیوز ، فعالان سیاسی در گفتگوهای جداگانه ای از عدم تغییر در سیاست های آمریکا انتقاد کردند و جمع آوری های تابلوها را اقدامی منفعلانه از سوی دولت در آستانه مذاکرات دانستند.

چرا مسئولان تنها به این تابلوها حساسیت نشان می دهند

محسن پیرهادی در گفتگو با تهران پرس در خصوص جمع آوری تابلوهای صداقت آمریکایی اظهار داشت: در این که ما باید از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کنیم هیچ شکی نیست ولی در حال حاضر برخی اقدامات عجولانه ما را نسبت به مذاکرات نگران می کند.

وی با تاکید بر جنایات آمریکا در دهه های اخیر در حق ملت ایران افزود: نمی توان با یک مذاکره کل بدی های آمریکایی ها را در حق ملت ایران جبران کرد و مردم نمی توانند به راحتی به صداقت آمریکایی ها پی ببرند بنابراین باید گفت که این اقدامات باعث می شود که موضع ما در مذاکرات تضییع شود.

عضو شورای شهر تهران با تمجید از هوشمندی طراحان این تابلوها اظهار کرد: طراحان این تابلوها جوانان انقلابی و ارزشی هستند که واقعیت مذاکره با آمریکا را دریافته اند و متوجه هستند که وقتی آمریکایی ها حرف از وجود همه گزینه ها روی میز می زنند و یا شرمن در خصوص مذاکرات به این شکل به ایرانیان توهین می کند نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد.

پیرهادی در پایان با تاکید بر مقدم دانستن اصل مذاکرات به جمع آوری تابلوها گفت: جمع آوری تابلوها اهمیت ندارد و باید بیش از این که به آن پرداخته شود به مذاکرات و موضع تیم مذاکره کننده با توجه به این اقدامات پرداخته شود.

جمع آوری تابلوها قدرت چانه زنی ما را پایین می آورد

پرویز سروری در گفتگو با با تهران پرس در خصوص جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی اظهار داشت: تابلوهایی که با عنوان صداقت آمریکایی نصب شد بسیار هوشمندانه بود و چهره واقعی دشمن را مشخص کرد بنابراین جمع آوری این تابلوها نمی تواند قابل قبول باشد و یک اقدام عجولانه بود.

وی با اشاره به اقدامات کنگره آمریکا گفت: کنگره امریکا با وضع تحریم های جدید به نوعی می خواهد قدرت چانه زنی این کشور را در مذاکرات بالا ببرد اما متاسفانه در داخل کشور این گونه اقدامات منفعلانه موضع ما در مذاکرات متزلزل می کند و این مسئله ما را نسبت به نتیجه مذاکرات نگران کرده است.

این عضو شورای شهر مرعوب شدن در مذاکرات را بسیار خطرناک دانست و اظهار کرد: مرعوب شدن در مذاکرات موجب این می شود که امتیازهای یکطرفه داده شود و ما با نباید ماهیت آمریکا را چه قبل و چه بعد از انقلاب فراموش کنیم.

سروری خطر مذاکره در موضع کرنش گوشزد کرد و افزود: مذاکرات باید در موضع غرور انجام شود و جمهوری اسلامی در موضع کرامت پای میز مذاکره برود نه در موضع کرنش که باعث امتیاز دهی شود مذاکره یک معامله است که نباید با کرنش و کوتاه امدن از ارزش ها تلافی پیدا کند.

وی در پایان جمع اوری تابلوها و فشار به شهرداری برای این کار را نادرست دانست و ادامه داد: فشار آوردن به شهرداری برای جمع آوری تابلوها اقدام خوب ی نبود و در این صورت بابد تغییری در نگرش تیم دولت بشود تا جلوی این گونه فشارهای منفعلانه گرفته شود چون هنوز اتفاقی نیفتاده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «تهران پرس» :

مسئولان چه نشانه هایی از تغییر ملاحظه کرده اند؟

محمد کوثری در گفتگو با تهران پرس در خصوص جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی اظهار داشت: جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی به هیچ وجه توجیه مناسبی ندارد و نشان از موضع منفعلانه مسئولان دارد.

وی با تاکید بر عدم تغییر آمریکا در مواضع خاطرنشان کرد آمریکا تغییری در مواضع خود نداده است نمی توان به صداقت آمریکا اعتماد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از جمع آوری تابلوها خاطرنشان کرد: نمی دانم برخی از مسئولان چه تغییری در رفتار امریکا دیده اند که اقدام به جمع آوری تابلوها کردۀ اند بابر این باید طوری عمل کرد که آمریکایی ها احساس نکنند ما در موضع انفعال قرار گرفته ایم.

کوثری در پایان گفت: امیدوارم مسئولان پاسخ مناسبی در خصوص در خصوص اقدام اخیرشان داشته باشند و اسناد خود درباره تغییر آمریکا را اعلام کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات