نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه کشور پاکستان به مرزهای مشترک با ایران اظهار داشت: متاسفانه کشور پاکستان به محل امنی برای اشرار و تروریست ها تبدیل شده است که با توجه به مذاکرات متعدد در این رابطه اما این تذکرات جدی گرفته نشده است.

به گزارش افکارنیوز ، سید باقر حسینی با تاکید بر این مسئله که نفوذ نیروهای بیگانه و تروریست از طریق خاک پاکستان برای ضربه زدن به ایران اسلامی باید توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود افزود: دولت پاکستان باید توجه داشته باشد که بروز چنین حوادث ناگوار و استفاده از خاک آن کشور برای انجام عملیات تروریستی بر علیه ایرانیان به طور حتم بر گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی طرفین تاثیر منفی خواهد داشت.

وی خواستار پیگیری جدی وزارت خارجه برای برخورد دولت پاکستان با گروهک های تکفیری و اشرار مستقر در این منطقه شد و گفت: مسئولان وزرات امور خارجه و دولتمردان باید مطالبات جدی تری از کشور پاکستان داشته باشند تا دولت پاکستان وضیعت استقرار گروهک های تروریستی در کشور خود را مشخص کند.

رد پای بازماندگان گروهک ریگی در حادثه سراوان


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با بیان اینکه در حادثه شهادت ۱۴ تن از پرسنل نیروهای مرزبانی در منطقه سراوان ردپای عناصر بازمانده از گروهک ریگی به چشم می خورد اظهار داشت: هر چند که تلاش نیروهای امنیتی و اقتدار آنها موجب متلاشی شدن این گروهک تروریستی در طی سال های گذشته شد ما تعدادی افراد خودفروخته با پرداخت مواجب به عناصر بی سواد و مزدور سعی دارند تا با دست زدن به چنین حملاتی هر چند یک بار در منطقه عرض اندام کنند.

وی با بیان اینکه این حمله تروریستی بنا به گفته برخی مقامات محلی توسط شخصی با عنوان" ستار ریگی" از وابستگان گروهک جندالشیطان برنامه ریزی شده است افزود: هدف از این اقدام جنایتکارانه تنها ضربه زدن به نظام اسلامی و وحدت موجود در منطقه است.

حسینی ابرازداشت: این گروهک ها وابسته و مزدور ایادی استکبار از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و طبق خواست آنها و همچنین در ازای دریافت پول نسبت به انجام عملیات های تروریستی و یا خرابکارانه اقدام می کنند.

طرح انسدا مرز باید جدی گرفته شود


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که باید طرح انسداد مرزهای شرقی با جدیت بیشتری دنبال شود اظهار داشت: متاسفانه با وجود تهدیدات و خطرات بالقوه در این منطقه از جمله حادثه سراوان اما در سال گذشته هیچ بودجه ای در راستای اجرای طرح انسداد مرز به استان اختصاص داده نشد.

حسینی افزود: دولتمردان باید علاوه بر اختصاص بودجه به منظور انسداد مرز در راستای راه اندازی و فعال سازی بازارچه های مرزی به صورت جدی در استان و تامین معیشت مرزنشینان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از گروهک های معاند از فقر و نیاز مالی برخی افراد سوء استفاده کرده و برای جذب در عملیات های خرابکارانه از این شیوه بهره می گیرند.

رئیس فراکسیون مناطق مرزی کشورتاکید کرد: کمک به ارتقای سطح زندگی، شاخص های فرهنگی و از همه مهمتر ایجاد بستر اشتغالزایی و تامین معیشت مردم ساکن مرز و مشارکت آنها در تامین امنیت یکی از راه های پیشگیری از حوادث امنیتی در استان است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات