رئیس شورای شهر تهران گفت: انواع آلودگی ها کیفیت زندگی را در تهران به شدت آسیب پذیر کرده است، سلامت مردم در معرض تهدید جدی است و با این وضع به هیچ وجه نمی توانیم به یک زندگی انسانی برسیم.

به گزارش افکارنیوز ، احمد مسجد جامعی در جشن دهمین سالگرد تاسیس هفته نامه سلامت که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: دوره بیماری های واگیر گذشته و اکنون مسئله سلامت جسمانی و روانی با حوزه سواد، اجتماع، اشتغال، عدالت و برابری پیوند خورده است.

وی اذعان داشت: در شرایط فعلی و در سطح کلان از مشکلات بسیاری رنج می بریم که مانع دست و گسترش سلامت است، در شهری مانند تهران با آلودگی هوا مواجهیم که هم ذرات غبار و هم آلودگی های شیمیایی ناشی از احتراق مواد سوخت را دارد از طرفی دیگر آلودگی آب و خاک را داریم.

وی با تاکید بر اینکه حتی موادی که مردم تهران در زندگی روزمره استفاده می کنند نیز دچار آلودگی است، افزود: مجموع این مسائل شرایطی را ایجاد می کند که باید به مقوله سلامت جدی تر بپردازیم چرا که شهر تهران از نظر کیفیت زندگی آسیب پذیر است و سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می دهد و با این وضع به هیچ وجه نمی توانیم به یک زندگی انسانی برسیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پرداختن به مسئله سلامت در مدیریت شهری امری ضروری است، افزود: این امر با همکاری ساختارهای اجرایی و سازماندهی تلاش های مردمی امکانپذیر است و در عین حال در چهارمین دوره فعالیت مدیریت شهری در شورای شهر تهران چنین چهارچوبی را پیگیری می کنیم.

مسجد جامعی گفت: عدالت در سلامت، دسترسی آسان و ارزان به وسایل مختلف زندگی و مشارکت مردم در حل مسائل و مشکلات می تواند زمینه ساز سلامت باشد.

وی تصریح کرد: اگر چه در ۱۰ سال گذشته شاهد جوانمرگی نشریات دولتی و آزاد بودیم اما هفته نامه سلامت توانست به فعالیت خود ادامه دهد و نسلی از خبرنگاران مطبوعات را در زمینه اجتماعی و علمی که مسائل روز را به زبان ساده به مردم می رسانند تربیت کنند.

به گفته رئیس شورای شهر تهران اگر چه بیشترین تیراژ به نشریات سیاسی و نشریات زرد اختصاص دارد اما هفته نامه سلامت توانست با جایگاه متفاوتی که برای خود تعریف کرد به گسترش مفهوم سلامت در بین مردم بپردازد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات