بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز ملل متحد ۲۴ اکتبر ۲۰۱۳، پیامی صادر کرد.

به گزارش افکارنیوز ، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز ملل متحد ۲۴ اکتبر ۲۰۱۳، پیامی صادر کرد.

درمتن پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد چنین آمده است:

روز ملل متحد فرصتی است برای تأیید این که تا چه اندازه این سازمان ارزشمند در صلح و پیشرفت مشترک دخیل است. زمان آن فرا رسیده درباره آنچه بیشتر می توانیم در مسیر تحقق تصورمان برای دنیایی بهتر انجام دهیم، تأمل کنیم. جنگ در سوریه بزرگترین چالش امنیتی ما است.


میلیون ها نفر برای کمک به حفظ جانشان به پرسنل بشر دوستانه سازمان ملل متحد وابسته اند. متخصصان سازمان ملل متحد دست در دست سازمان منع تسلیحات شیمیایی که برنده جایزه صلح نوبل شد، برای نابودی ذخایر این سلاح ها در سوریه تلاش می کنند و ما راه حلی دیپلماتیک که به رنج های طولانی مدت خاتمه دهد را مصرانه دنبال می کنیم. فوری ترین چالش توسعه ای ما این است که تداوم پذیری را به واقعیت بدل کنیم.
آرمان های توسعه هزاره، فقر را به نصف کاهش داده است.

اینک باید به سرعت حرکتمان تداوم بخشیم، دستور کار توسعه ای امید بخشی برای پس از ۲۰۱۵ با مهارت تدوین کنیم و به موافقتنامه ای درباره تغییرات آب و هوایی دست یابیم.

سال جاری مجدداً شاهد بودیم سازمان ملل متحد با مخاصمات مسلحانه، حقوق بشر، محیط زیست و موضوعات بسیار دیگر سر و کار داشته است. ما به اینکه نشان دهیم اقدام دسته جمعی چه می تواند بکند، تداوم می دهیم. می توانیم حتی فراتر از این عمل کنیم.

در جهانی که بیش از پیش به هم متصل شده است، باید بیشتر متحد باشیم ؛ در روز ملل متحد، اجازه دهید متعهد شویم به ایده آل هایی که هنگام تأسیس داشتیم وفادار بمانیم و با هم برای صلح، توسعه و حقوق بشر اقدام کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات