مشاور عالی شهردار تهران در امور حمل و نقل گفت: دولت برای کم کردن مشکل ترافیک در شهر تهران می تواند کمک های مالی اش را در بخش حمل و نقل همگانی به شهرداری افزایش بدهد.

به گزارش افکارنیوز ، مهرداد تقی زاده بیان کرد: دولت با انجام این کار می تواند به حمل و نقل همگانی در پایتخت کمک کند و از سوی دیگر با انتقال این دیدگاه به سایر شهرداری ها کشور می تواند به اصلاح نگرشی در کشور بپردازد.

وی با اشاره به اینکه دولت از طرق مختلف می تواند به حمل و نقل همگانی در شهر تهران و همچنین دیگر شهرها کمک کند، اظهار کرد: دولت و شهرداری ها از الان با یک برنامه ریزی یکپارچه می توانند با افزایش قیمت سوخت به تقویت حمل و نقل عمومی در شهر تهران بپردازند. اگر این اتفاق بیفتد اتفاق خوبی صورت می گیرد چون با این کار هزینه استفاده از خودرو شخصی افزایش پیدا می کند و با این کار درآمدی پایدار برای حمل و نقل همگانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی که در چند سال گذشته رخ داده است توجه به حمل و نقل همگانی به خصوص توسعه مترو و بی آر تی در شهر تهران بوده است، خاطرنشان کرد: با ورود اتوبوس های تندرو در شهر تهران یک تغییر نگرش خوب در حمل و نقل عمومی شهر تهران صورت گرفت که به نظرم باید ادامه دار باشد.

مشاور عالی شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه میزان جابه جایی با حمل و نقل همگانی توسعه خوبی داشته است، گفت: همانطور که افزایش در جابه جایی ها توسط حمل و نقل همگانی صورت گرفت متاسفانه افزایش در جابه جایی با خودروهای شخصی و تاکسی هم به وجود آمد. به طوری که اگر این ها را کنار هم بگذاریم می بینیم که میزان افزایش در جابه جایی خودروهای شخصی و تاکسی مقداری بیشتر از حمل و نقل همگانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل همگانی را معمولا کسانی استفاده می کنند که خودرو شخصی ندارند، تاکید کرد: ما باید به این سمت حرکت کنیم که حمل و نقل همگانی را توسعه بدهیم و مسیرهای استفاده از خودرو شخصی را توسعه ندهیم تا مردم با آسان ترین شکل از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. از سوی دیگر باید مطلوبیت استفاده از حمل و نقل همگانی را بالا برد تا مردم با سهولت و هزینه کمتر بتوانند به مقصد برسند.

وی پیشنهاد کرد: بنابراین باید سیستم حمل و نقل عمومی را قابل رقابت کنیم حتی اگر مدت زمان میان به مقصد رسیدن با حمل و نقل عمومی و خودرو شخصی مساوی باشد مردم میان این دو گزینه خودرو شخصی و تاکسی را انتخاب می کنند بنابراین جذابیت خودرو شخصی را باید پایین بیاوریم. باید به این جهت حرکت کنیم وگرنه وضعیت مان در آینده بحرانی می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات