قائم مقام معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه از سال ۸۶ تا مردادماه سال جاری تنها دو درصد از ازدواج های دانشجویی منجر به طلاق شده است، گفت: تاکنون اقدامات متفاوتی برای دسترسی به این آمار انجام شده است.

به گزارش افکارنیوز ، عباس شیراوژن با اشاره به کارهای انجام شده برای دستیابی به این آمار، اظهارکرد: یکی از کارهایی که نهاد در این زمینه انجام داده است، ارسال گزارش پیوند ۲۹۲ هزار زوج دانشجو به ثبت احوال بوده است.

وی افزود: از این تعداد زوجین تنها آماری کمتر از ۶۰۰۰ مورد طلاق از طرف ثبت احوال به ثبت رسیده بود که این مسئله به معنای این است که درصد طلاق در میان زوج های دانشجویی حدود دو درصد است و این آمار مستند و قابل دفاع است.

قائم مقام معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: با توجه به اینکه از نیمه دوم سال ۸۹ ثبت ازدواج در ثبت احوال به صورت مکانیزه انجام می شود، بیشترین نرخ طلاق از جامعه آماری ارسال شده مقدار تقریبی دو درصد را نشان می دهد. بخشی از این اعداد از زمانی که برآیند ثبت آنها ذکر شده است، کاملا قابل دفاع و قابل پذیرش است و از زمانی که ثبت ازدواج به صورت مکانیزه صورت گرفته، آمارهای طلاق چک شده و درصد اعلام شده قابل اعتماد و موثق است.

شیرآوژن با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای دستیابی به آمارهای موثق طلاق های دانشجویی، تاکید کرد: یکی دیگر از اقداماتیی که نهاد در این زمینه انجام داد، تماس تلفنی با حدود ۱۰۰۰ زوج دانشجو به صورت رندومی و جویا شدن از وضعیت کنونی ازدواج شان بود که عدد اعلام شده بیانگر همان دو درصد نرخ طلاق در بین این زوجین است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات