فرمانده مرزبانی با اشاره به حمله تروریستی به مرزبانان کشور گفت: گروهک های تروریستی از سوی دو کشور پشتیبانی مالی و از طرف سه کشور پشتیبانی فنی و اطلاعاتی می شوند.

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد حملات تروریستی به مرزبانان کشور، گفت: بر اساس اطلاعات موثقی که ما داریم، گروهک های تروریستی از سوی دو کشور در منطقه و خارج از منطقه پشتیبانی مالی می شوند.

وی ادامه داد: همچنین سه کشور از داخل منطقه و خارج منطقه تجهیزات فنی این گروهک های تروریستی را فراهم می کند و اطلاعات در اختیار آنها قرار می دهد.

ذوالفقاری تاکید کرد: اگر پشتیبانی کشورهای دیگر نبود، گروهک های تروریستی هیچگاه توان حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی را نداشتند،

وی در تشریح حادثه حمله به مرزبانان، گفت: ساعت ۱۶: ۲۰ زمانی که واحد پاسگاهی ما مشغول استقرار مرزبانان در نقاط کمین بود، توسط تروریست هایی که از قبل در منطقه مستقر شده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: درگیری ادامه پیدا کرد تا زمانی که نیروهای کمکی ما به صحنه رسیدند، آنگاه تروریست ها با استفاده از تاریکی هوا از راه های مختلف به آن سوی مرز فرار کردند.

وی تاکید کرد: ما باید بدانیم که این حمله در شرایط کاملا نابرابری رخ داده است. به همین دلیل مرزبانان پاکستانی را احضار کردیم و ضمن ارائه گزارش به آنها گله کردیم که چرا مراقب مرزهای خود نیستند.

ذوالفقاری تاکید کرد: ۱۱ نفر از سربازانی که در این حادثه به شهادت رسیده اند، از سوی بنیاد شهید به عنوان شهید محسوب شده و طبق مقررات این بنیاد با آنها رفتار می شود.

فرمانده مرزبانی در پایان با تاکید بر اینکه گروهک های تروریستی با طوایف در بلوچستان هیچ ارتباطی ندارند، گفت: آنها تلاش می کنند که افرادی را در داخل ایران جذب خود کنند، اما اینکه به صورت سازمان یافته مردم مرزنشین با آنها همکاری داشته باشند درست نیست چرا که همه مردم و علمای اهل تسنن نیز حملات آنها را محکوم کرده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات