رئیس جدید سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به همکاری هلال احمر با وزارت بهداشت برای کاهش کمبود دارو در کشور گفت: تلاش می کنیم که دیگر معضلات دارویی سازمان تدارکات پزشکی که در گذشته وجود داشت تکرار نشود.

به گزارش افکارنیوز ، حسام الدین مدنی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تدارکات پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره برنامه هایش برای برطرف شدن معضلات دارویی در سازمان تدارکات پزشکی که در گذشته برخی داروها دپوی نامناست صورت می پذیرفت و باعث شده بود تاریخ انقضای دارو بگذرد و داروها از بین برود و همچنین خریدهای میلیاردی غیر مرتبط که باعث ایجاد پرونده تحقیق و تفحص در مجلس شده بود، اظهار داشت: اگر شفاف سازی در سیستم فعالیت ها صورت پذیرد مسلما رابطه بر ضابطه پیشی نمی گیرد و امیدواریم معضلات دارویی سازمان تدارکات پزشکی که در گذشته وجود داشت دیگر تکرار نشود.

وی با تشریح چگونگی عمل کردن سیستم های دارویی در خارج از کشور بخصوص در مبحث خریدهای خارجی و مناقصه ها افزود: شفاف سازی می تواند بسیاری از معضلات را برطرف کنند.

مدنی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه با توجه به وجود داروخانه های هلال احمر و مراجعین بیمارانی که اکثرا از قشر مستضعف جامعه هستند عنوان کرد: بنده در چند روز گذشته از داروخانه های هلال احمر بازدید داشتم البته فقط قشر ضعیف به این داروخانه ها مراجعه نمی کنند بلکه اکثر اقشار به این داروخاانه ها می آیند و هدف ما نیز ارائه خدمات رسانی به مردم است.

وی در پاسخ دیگر مبنی بر اینکه رئیس سازمان غذا و دارو در یکی از مصاحبه های خود از عملکرد ضعیف سازمان تدارکات پزشکی در ادوار گذشته انتقاد کرده است و این سازمان در رویه مدیریتی جدید چه اقداماتی را برای برطرف کردن مشکلات دارویی خواهد داشت، بیان داشت: براین اساس با وزارت بهداشت بخصوص آقای دیناروند همین امروز یکشنبه ۵ آبان جلسه ای خواهیم داشت تا بتوانیم به صورت شفاف به معضل کمبود دارو بپردازیم و تلاش خواهیم کرد تا با همکاری وزارت بهداشت مشکل دارویی کشور را برطرف کنیم.

مدنی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اقدامات مدیریتی جدید سازمان تدارکات پزشکی برای تولید داروهای هایتک خاطرنشان کرد: تولید داروی هایتک با توجه به زیرساخت هایی که سازمان تدارکات پزشکی دارند امکانپذیر است. در تولید داروی هایتک نیاز به نیروی متخصص نخبه است که آن را در کشور داریم و تولید اینگونه داروها باعث می شود دارو با قیمت بسیار پائینی وارد بازار شود. مثلا برای یکی از بخش های دارویی شرکت داروسازی انستیتوپاستور رقمی در حدود ۱۰۰ میلیون هزینه شد در حالی که سازمان تدارکات پزشکی این زیرساخت ها را دارد تا به تولید داروی هایتک اقدام کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات