معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حدود دو میلیون خانواده در قالب چهار میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

به گزارش افکارنیوز ، اکبر میرشکار در حاشیه همایش فرهنگی و آموزشی روز خانواده و در جمع خبرنگاران، گفت: ۵۰۰ هزار دانش آموز از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

وی از بهره­ مندی ۱۱۰ هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد کشور خبر داد و گفت: همچنین از بین فرزندان مددجویان این نهاد ۱۴۶۰ نخبه شناسایی شده­ اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد اجرای طرح نظام جامع آموزشی را از برنامه­ های این نهاد ذکر کرد و افزود: حدود ۶۰ هزار خانوار شامل ۳۰۰ هزار نفر مشمول این طرح می شوند.

میرشکار از اعزام مددجویان به اماکن مذهبی خبر داد و گفت: در این راستا ۳۰ هزار نفر از مددجویانی که تا کنون موفق به زیارت امام رضا (ع) نشده اند به مشهد مقدس اعزام می­ شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مرکز فرهنگی در سطح کشور در اختیار کمیته امداد است، تصریح کرد: برای اولین بار پیوست فرهنگی خدمات امداد ابلاغ شده و در حال اجراست.

معاون فرهنگی کمیته امداد از اجرای یک طرح با رویکرد آموزشی ویژه زنان مطلقه در این نهاد خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح طی سال گذشته ۲۸۰۰ زن مطلقه به زندگی مجدد برگشته­ اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) کشور با اشاره به بند" ک" ماده ۲۰ برنامه توسعه پنجم تصریح کرد: بر اساس اجرای این بند کمیته امداد موظف است شهریه دانشجویان تحت حمایت را پرداخت کند.

میرشکار از واریز هزینه تحصیل ۷۲ هزار دانشجوی مددجوی این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو ۴۵ هزار نفر دانشجوی دانشگاه های پیام نور، ۲۴ هزار نفر دانشجویان دانشگاه های آزاد و ۳۰۰۰ نفر دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی بودند.

وی اجرای طرح «فلاح» را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد و یادآور شد: بر اساس اجرای این طرح ۱۱۲ هزار نفر از مددجویان بیسواد کمیته امداد با سواد شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات