معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم برای توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو از ظرفیت فاینانس کشور استفاده کنیم گفت: در صورت تخصیص فاینانس و تامین اعتبارات مورد نیاز قادریم طی ۳ سال خطوط داخلی مترو پایتخت را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

به گزارش افکارنیوز ، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: پیگیر تحقق فاینانس ها و اعتبارات حوزه حمل و نقل عمومی هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت فاینانس کشور برای توسعه خطوط و خرید واگن های مترو، همچنین خرید اتوبوسهای مورد نیاز پایتخت استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه در صورت تامین اعتبارات لازم قادریم سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو احداث و به بهره برداری برسانیم گفت: امروز به خودکفایی در ساخت خطوط مترو رسیده ایم و تنها نیاز توسعه مترو تامین به موقع اعتبارات است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خوشبختانه نگاه دولت یازدهم به توسعه حمل و نقل عمومی مثبت است گفت: توسعه ۱۰۰ کیلومتری شبکه مترو در پایتخت جز اولویت های اصلی مدیریت شهری است که در صورت تحقق فاینانس و پرداخت اعتبارات مصوب قادر خواهیم بود در کوتاه ترین زمان ممکن شبکه خطوط مترو را کامل کنیم، همچنین با افزایش ناوگان اتوبوسرانی سهم حمل و نقل عمومی در تهران را در کل سفرهای شهری به ۷۵ درصد افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: تکمیل خط ۳ مترو تهران و احداث خطوط ۶ و ۷ مترو در اولویت های کاری قرار دارد که تامین اعتبارات مورد نیاز از طریق فاینانس می تواند روند توسعه و احداث این خطوط را سرعت ببخشد.

تشکری در پایان تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی نمی توان انتظار داشت که بودجه مورد نیاز بخش حمل و نقل عمومی به طور کامل از بودجه سالانه کل کشور تامین شود اما ظرفیت فاینانس در کشور ظرفیتی است که می تواند گره گشای مشکلات این حوزه باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: هر ساله میلیاردها تومان خسارت از ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و… به کشور و مردم وارد می شود، این در حالیست که راه حل اصلی این معضلات توسعه حمل و نقل عمومی و تحقق این مهم نیز نیازمند عزم ملی و حمایت های همه جانبه دولت است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات