دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: چرخه مصرف مواد مخدر از صنعتی به سنتی گرایش پیدا کرده است و این موضوع به علت تبعات بسیار منفی مواد مخدر صنعتی است.

به گزارش افکارنیوز ، احمد ربیع زاده در حاشیه بازدید از مرکز درمانی و ترک اعتیاد شفق که با حضور معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران انجام شد در جمع خبرنگاران درباره پذیرش معتادان در مرکز درمانی شفق اظهار داشت: پس از جمع آوری معتادان متهاجر از استان تهران به مراکز ترک اعتیاد و نگهداری منتقل می شوند.

وی ادامه داد: مرحله اول در انتقال معتادان به مراکز ترک اعتیاد گندزدایی و سپس ثبت مشخصات آنها در سیستم است.

ربیع زاده خاطر نشان کرد: در ثبت سیستمی اثر انگشت دهگانه آنها ثبت می شود و اگر فردی برای بار دوم به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کند از طریق مشخصات ثبت شده مشخص می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه مرکز درمانی و ترک اعتیاد شفق یک مرکز غربالگری است، گفت: در این مرکز پس از نقاهت اولیه مابقی طول درمان و ترک اعتیاد خود را در مراکز دیگری از جمله اخوان می گذرانند.

وی با اشاره به اینکه ۳ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان تهران فعالیت می کنند، گفت: مرکز ترک اعتیاد کمرد در جاجرود گنجایش هزار نفر، مرکز درمانی و ترک اعتیاد اخوان در رباط کریم که به تازگی راه اندازی شده است ظرفیت ۱۲۰ نفر و مرکز شفق ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد.

وی افزود: چرخه مصرف مواد مخدر از صنعتی به سنتی گرایش پیدا کرده است.

ربیع زاده درباره سطح تحصیلات معتادین در استان تهران اظهار داشت: سطح تحصیلات معتادان در یک جامعه آماری سه هزار و ۳۰۶ نفر در طول ۵ ماه بررسی شده است که از این تعداد ۳۳۱ نفر بیسواد، ۵۴۵ نفر تحصیلات ابتدایی، ۸۹۳ نفر سیکل، ۱۲۵۶ نفر دیپلم، ۱۴۹ نفر فوق دیپلم، ۱۱۵ نفر لیسانس، ۱۷ نفر فوق لیسانس بودند.

وی افزود: بر اساس این آمار بیش از نیمی از معتادین سطح تحصیلاتشان دیپلم به بالا است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات