مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به آب گرفتگی معابر در حداقل ۶ استان کشور هشدار داد.

به گزارش افکارنیوز ، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز یکشنبه افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی بارش باران گاهی با رعد و برق طی روز دوشنبه و صبح سه شنبه در استانهای فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و بر این اساس آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در این استانها پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین از اواخر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه در استانهای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران با رعد و برق گاهش وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی روز دوشنبه سامانه بارشی که هم اکنون بر فراز کشور مستقر است در نواحی جنوب، شرق، شمال شرق و به صورت پراکنده در بخش هایی از مرکز و سواحل شمالی کشور فعال است که شدت بارش در این روز در استانهای فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط استانهای خراسان شمالی و رضوی است. این سامانه در روز سه شنبه در جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال شرق و شرق فعال بوده و بتدریج از کشور خارج می شود.

به گفته وی از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری با حاکم شدن جوی پایدار در کشور ضمن افزایش نسبی دما، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد گفت: بر این اساس در روز دوشنبه آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. همچنین در روز سه شنبه آسمان تهران کمی ابری در پاره ای از نقاط با غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات