مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشستی صمیمی با رئیس و اعضای کانون بازنشستگان شمیرانات با بیان اینکه، درمان نیاز قطعی همه بیمه شدگان بخصوص مستمری بگیران است، گفت: باید اولویت های مشخصی برای درمان بازنشستگان در نظر گرفته شود.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر سید تقی نوربخش در این دیدار افزود: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی با کسری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی مواجه است که معنای آن، برداشت از ذخایر انباشته سازمان برای هزینه های جاری است.

وی افزود: حفظ ذخایر سازمان تأمین اجتماعی در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی انجام می شود و این شرکت ایجاد ارزش افزوده می کند، لذا باید به آن نگاه تعهدی داشت.

نوربخش اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی بین النسلی است به طوری که افرادی در مقطع زمانی خاصی حق بیمه پرداخت می کنند تا نسل بعد بتوانند مستمری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم کل بدهی های دولت متعلق به تأمین اجتماعی است، گفت: این رقم معادل ۵۴ هزار میلیارد تومان است که از دولت های قبل به جا مانده است.

وی خاطر نشان کرد: این مبالغ، بدهی های انباشته ای است که در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور امکان وصول یکجای آن وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: تلاش می کنیم با مدیریت منابع و هزینه ها، به سراغ ذخایر سازمان نرویم.

وی با بیان اینکه هدف همه ما باید ایجاد رضایت مندی بیمه شدگان و مستمری بگیران باشد، افزود: تمام همتمان را برای ارائه خدمات بهینه و رفع هرگونه خلل برای ذینفعان به کار می گیریم.

نوربخش جایگاه حوزه IT سازمان تأمین اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید در تمامی حوزه ها به سمت IT حرکت نماییم و این کار را باید با جدیت تمام پیگیری کنیم.

در این دیدار پرویز احمدی پنجکی رئیس کانون بازنشستگی شمیرانات، مسایل و مشکلات در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان، رفع مشکلات معیشتی، اجرای قانون الزام در بخش درمان و افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان براساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی را مطرح کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات