وزیر دادگستری:

وزیر دادگستری گفت: هزینه تولید و خدمات در کشور ما چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی بالاست و ما کشور را گران اداره می کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در کنفرانس سالانه مدیریت استراتژی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله حسین و فرزندان ایشان، اظهار داشت: باید بگویم که ما افتخار می کنیم که پیرو چنین امامی هستیم و در شهادت وی به سوگ می نشینیم، جامعه ما پیرو فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) و راه اوست که در تاریخ معاصر این راه و کربلا و ایام عاشورا نجات بخش ما شده و ما را از سختی های زمانه رها کرده است که امیدواریم در طول سالیان آینده نیز در این زمینه ثابت قدم باشیم.

وی ادامه داد: در این کنفرانس موضوعات قابل توجه و ارزشمندی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته که باید بگویم اصل مدیریت موضوع بسیار ارزشمند و گران ترین کالای امروز است که وقتی سطوح مدیریت بالا حساس تر شود کالا گرانتر می شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه پرداخت به موضوع مدیریت بسیار مورد اهمیت است، گفت: این رویکرد به عنوان دغدغه مدیریت محسوب می شود که باید به آن توجه کرد و برای مدیریت بهتر و خروجی موفق تر، راهکارها را به دست آوریم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه وضعیت عمومی کشور مثبت و رو به جلو است، عنوان کرد: اگر کشور ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم وضعیت مثبت و قابل قبولی داشته و وضعیتش متوسط است ولی نباید کشور را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم چرا که ایران با شرایط فعلی و تحریم ها باید با خودش به شکل مستقل مقایسه شود.

وی ادامه داد: ما کشوری هستیم با محدودیت های فوق العاده زیاد که اکنون نیز این محدودیت ها ادامه دارد و شرایط ما عادی نیست چرا که در کشمکش قرار داریم به این معنا که این کشمکش ها و مشکلات شامل محدودیت های اقتصادی، فشار سیاسی و حتی جنگ در گذشته است که باید براساس این عوامل سنجش و ارزیابی صورت گیرد که در اینجا باید بگوییم علی رغم تمام محدودیت ها ما موفقیت های بسیاری به دست آوردیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ما جزو ده کشور صاحب تکنولوژی نانو هستیم که فناوری و تولید علم را به محصول رسانده ایم، افزود: در واقع این وضعیت و پیشرفت ها به ما می گوید که شرایط ما شرایط خوبی است که با وجود تحریم ها توانسته ایم به موفقیت دست یابیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بدون مقایسه با دیگران کشور خود را بسنجیم باید بگوییم که ما عوامل انسانی قابل قبولی داشته و از نظر تولید و فناوری و مدیریت در سطح خوبی هستیم که مدیران و مجریان توانمند داریم.



وی افزود: همچنین دانشمندانی داریم که دانش شان به فناوری تبدیل شده و آنها در جایگاه مناسب قرار دارند، ما شرایط محیطی فوق العاده داشته و دارای ظرفیت و موقعیت ممتازی هستیم بنابراین باید خروجی کار خود را براساس ظرفیت هایی که داریم بسنجیم.

پورمحمدی تأکید کرد: روز گذشته دولت اعلام کرد که از نظر انرژی «گاز، نفت و منابع فسیلی» جزء کشورهای اول یا دوم دنیا هستیم که حتی فاصله ما نسبت به کشور اول کم است.

وی با اشاره به اینکه ما امکانات فنی و ابزار و تجهیزات قابل قبولی داریم که با محدودیت ابزار توانسته ایم تجهیزات و ابزارهای مناسبی را تهیه کنیم، اظهار داشت: همچنین باید بگوییم ما دانش کاربردی قابل توجهی داشته و در عرصه های مختلف استاد، پژوهشگر، دانشجو و فارغ التحصیلان بسیاری داریم که آنها متخصص بوده و می توانند کار را به نتیجه برسانند.

وی افزود: همچنین ما در حوزه راهبردی دانش قابل قبولی داشته ایم که مورد توجه است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون ۶ رئیس جمهور داشته ایم که جایگاه مدیریت استراتژی آنها بسیار ممتاز بوده است، اظهار داشت: دایره مدیریت ما بسیار گسترده است به این شکل که یک سوم مجلس شورای اسلامی ما را نیروهای گذشته و دو سوم آن را نسل جدید مدیریتی تشکیل می دهد در واقع ظرفیت های مدیریتی کشور ارتقا پیدا کرده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما نمی خواهیم خود را مقایسه کنیم در واقع ما خودمان را با خود مستقلاً محاسبه می کنیم که با این ظرفیت ها و امکاناتی که مطرح کردم آیا خروجی ما متناسب است یا خیر؟ که در اینجا باید بگویم که حتماً متناسب نیست که باید چرایی کار را جویا شد و تلاش کنیم تا راهکار را بدست آوریم.

وی ادامه داد: درست است که در بخشی از حوزه های دانش فنی، تخصصی، اقتصادی و مدیریت استراتژی کارهای خوبی صورت گرفته است ولی وقتی تمام اندازه گیری های دقیق را با توجه به ظرفیتی که داریم جمع آوری می کنیم، آمار قشنگ و مناسبی به دست نمی آید.

پورمحمدی با بیان اینکه ما در نظام سلامت با توجه محققان پزشکی و مقالات پزشکی، رتبه ۱۲ را به خود اختصاص می دهیم، اظهار داشت: ۳۰ درصد علم کشور در حوزه پزشکی است که با توجه به این رتبه ما در حوزه پزشکی رشد پیدا کرده ایم ولی محصول بهداشت و درمان و سلامت ما متناسب با ظرفیت هایی که داریم نیست.

وی افزود: در واقع با توجه به کارخانه های داروسازی و تجهیزات پزشکی که داریم خروجی بهداشت و سلامت ما مناسب نیست که باید توجه کنیم که چگونه آن را حل کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه هیئت دولت، مدیران ارشد و نمایندگان مجلس و مجریان نیازمند خروجی مناسب هستند تا براساس آن تصمیم بگیرند، افزود: هزینه تولید و خدمات در کشور ما چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی بالا است و ما کشور را گران اداره می کنیم که باید در تمام حوزه ها دخل و خرج مان تنظیم شود.

وزیر دادگستری اظهار داشت: در حوزه مدیریت کلان، خرد و استراتژی، بهداشتی و اقتصادی باید مدل فرهنگ ترافیک را الگو قرار دهیم و از آن استفاده کنیم چرا که مدل فرهنگ ترافیک تمام موضوعات را در خود جا می دهد.

وی ادامه داد: ما اهل عمل هستیم ولی از آفت عمل غیر متعهدانه رنج می بریم همچنین جامعه آرمانگرا هستیم اما آفت ما دنیازدگی است، ما آرمانگرایی مناسبی داریم که بر جامعه حاکم است و از عاشورا و محرم به عنوان آرمان بهره می بریم ولی خروجی مطلوب نداریم که باید ریشه آن را بدست آوریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات