معاون دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست گفت: چنانچه کارخانجات سیمان استانداردها را رعایت نکنند، آلوده ترین کارخانجاتی خواهند بود که فعالیت آنها کیفیت هوا را کاهش می دهد.

به گزارش افکارنیوز ، علیرضا رحمتی اظهار داشت: در کلانشهرها در کنار انجام فعالیت های صنعتی؛ فعالیت های معدنی نیز وجود دارد که موجب افزایش آلودگی هوا می شود.

معاون دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست، افزود: البته با ورود فصل سرما و استفاده از تأسیسات گرمایشی خانگی با وجود بروز پدپده وارونگی هوا، شاهد افزایش آلودگی هوا در این فصل از سال می شویم.

وی در ادامه یادآور شد: چنانچه کارخانجات سیمان استانداردها را رعایت نکنند، آلوده ترین کارخانجاتی خواهند بود که فعالیت آنها کیفیت هوا را کاهش می دهد.

رحمتی با بیان اینکه فعالیت کارخانجات سیمان با آلودگی پساب همراه نیست، بیان داشت: این در حالی است که فعالیت کارخانجات پتروشیمی و پالایشگاهی با آلودگی های پساب همراه خواهد بود.

معاون دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: از آنجایی که فعالیت کارخانجات آسفالت، شن و ماسه، سیمان و… با آلودگی بیشتری در هوا همراه است، از اینرو در شرایط اضطرار کارخانجات مزبور تعطیل می شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات