جوانان امروز نیاموخته اند که به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر یافتن راه حلی برای حل مسئله باشند.

به گزارش افکارنیوز، بررسی ها نشان می دهد از هر چهار ازدواج در سال اول زندگی، یک ازدواج به طلاق ختم می شود.

در کشور ما هیچ نهادی که مهارت های زندگی را به جوانان آموزش دهد وجود ندارد و این امر در کنار مشکلاتی از جمله مهیا نبودن امکانات زندگی موجب می شود تا بسیاری از جوانان با کوچکترین اختلاف طلاق را برگزینند.

افراد در وهله اول رفتار ها و واقعیت وجودی خود را نشان نمی دهند، پس از ازدواج این رفتارهای نمایشی به کنار می رود و چهره واقعی نمایان می شود و درآن شرایط است که زوجین احساس می کنند کیلومترها از هم دور هستند و زمانی که راه حلی برای مسئله نیاموخته اند به پاک کردن صورت مسئله اقدام می کنند و تقاضای طلاق می دهند فکر می کنند از این پس به آسودگی می رسند اما خبر ندارند که مشکل بزرگتری در پیش پایشان قرار دارد. نبود ناگهانی همسر ممکن است احساس اضطراب یا هراس ایجاد کند معمولا زنان بیش از تر مردان در شرایط بد اقتصادی قرار می گیرند.

بعضی از افراد ممکن است که به ازدواج مجدد تن دهند اما دسته ای دیگر این نیاز را در وجود خود سرکوب می کنند.

در این دوره ازدواجها معمولا بدون مشورت با ریش سفید ها صورت می گیرد ازدواج موفق و معقول ازدواجی است که جوانان پس از مشورت با ریش سفیدهای خانواده مبه همراه زوج آینده خود به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کند.

طلاق آخرین راه چاره ایست که برای پایان دادن به زندگیهای سرد و بدون عاطفه و مشقت بار در نظر گرفته می شود نه آنکه با بروز کمترین اختلاف و یا از روی هوا وهوس آزادانه کارخود داند زیرا برگزیدن عجولانه این راه در نهایت نهاد خانواده را در کشور متزلزل و آسیب پذیر می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات