دیناروند:

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کمبودهای واکسن آنفلوآنزا را برطرف می کنیم، از ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به کشور خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، رسول دیناروند در پاسخ به کمبودهای واکسن آنفلوانزای فصلی در کشور اظهار داشت: تاکنون به تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کرده ایم و در اینده ای نزدیک نیز ۵۰۰ هزار دوز دیگر وارد کشور می کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با این وجود کمبود واکسن آنفلوانزای فصلی تا حدودی وجود دارد که برای برطرف شدن این مشکل در تلاش هستیم و سعی خواهیم کرد براساس کار کارشناسی به اندازه نیاز کشور واکسن آنفلوانزای فصلی برای کشور تامین کنیم.

رسول دیناروند در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها در مورد کاهش ذخیره برخی واکسن ها نیز عنوان کرده بود: خط تولید مؤسسه رازی با سابقه ده ها سال تولید واکسن، در سال های اخیر دچار مشکلاتی شد و ما مجبور شدیم برخی واکسن ها را که باید از تولید داخل تأمین می کردیم از خارج بخریم.

وی ادامه داد: اینکه گفته شده برخی از واکسن ها ذخیره یک ماهه دارند، فقط مربوط به یکی از واکسن های تولید داخل است که مؤسسه رازی نتوانسته به موقع به ما تحویل دهد، بنابراین ما مجبور شده ایم آن را از خارج از کشور تأمین کنیم و در نتیجه ذخیره مان کم شد.

دیناروند از عنوان کردن نام این واکسن «برای اینکه در جامعه نگرانی ایجاد نشود» ، امتناع کرد و گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که جای هیچگونه نگرانی نیست، چرا که این واکسن هم اکنون تأمین شده، جایگزین خارجی آن مشخص و خریداری شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات