معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به رفع مشکل کمبود پرستار در کشور که نیازمند برنامه ریزی و توجه جدی است، گفت: اکنون در کشور به ازای هر تخت، ۹ دهم پرستار و به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۳.۸ پرستار وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز، محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در سخنرانی کوتاهی در گردهمایی روسای دانشکده های پرستاری، مامایی و مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: با کمبود جدی در تعداد کادر پرستاری در بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های دولتی روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون به ازای هر تخت، ۹ دهم پرستار و به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۳.۸ پرستار وجود دارد، افزود: این آمار با هر نوع استانداردی که در نظر بگیریم، فاصله زیادی دارد و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت در پایان سخنرانی خود در گردهمایی روسای دانشکده های پرستاری، مامایی و مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به چگونگی پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران خاطرنشان کرد: این پروانه ها نیز باید پیگیری و اصلاح شوند.

در گردهمایی روسای دانشکده های پرستاری، مامایی و مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور از ۲ دانشمند برتر کشور در گروه پرستاری با حضور وزیر بهداشت تقدیر به عمل آمد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات