معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: معتقدیم برخوردهای فعلی بازدارنده نیست و باید مغازه گران فروشان پلمپ شده و یا سه تا شش ماه از کسب آنها جلوگیری شود.

به گزارش افکارنیوز، نعمت الله ترکی، گفت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران درباره نرخ گذاری اقلام و قیمت میوه و مرکبات در سال جاری بحث هایی صورت گرفت و گزارش ها نشان می دهد افزایش قیمت ها که در سطح بازار در بخش مرکبات اتفاق افتاده، واقعی نیست و بر همین اساس مقرر شد تیم بازرسی از فردا در ۲۲ منطقه استان تهران که پیش از این پایگاه های آن مشخص شده بود، نظارت را دستور کار قرار داده و بازرسی ها را آغاز کنند.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران ادامه داد: در مورد کالاهای پرمصرف گوشت قرمز، مرغ، روغن و برنج نیز تصمیماتی اتخاذ و قیمت های آن مشخص شد.

ترکی گفت: مقایسه قیمت اقلام پرمصرف در هفته و ماه جاری نشان می دهد که در برخی از قیمت ها افزایش چندانی نداشتیم و تنها در برخی از این اقلام افزایش قیمت ها یک درصد بوده است. ضمن آنکه در بخش قیمت گوشت قرمز، مرغ و حبوبات شاهد کاهش قیمت نیز بودیم.

وی گفت: تامین مرکبات پایان سال یکی از موضوعات مهم جلسه ستاد تنظیم بازار امروز بود و بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان سه دستگاه متولی تامین مرکبات در پایان سال جاری موظف شده اند تا برنامه برداشت و دپوی مرکبات را مشخص و آن را به ستاد تنظیم بازار اعلام کنند.

ترکی درباره میزان تولید و قیمت مرغ نیز گفت: بر اساس گزارشی که جهاد کشاورزی استان اعلام کرد، میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی دارد و این میزان در مقایسه با پیش بینی افزایش شش درصدی بسیار رقم قابل قبول و موفقیت آمیزی بوده است.

وی درباره نرخ گذاری قیمت مرغ نیز گفت: با توجه به اینکه قیمت نهاده ها نسبت به سنوات قبل تغییر کرده و با ارز مبادله ای تامین می شود، باید نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها در دستور کار باشد و به همین منظور مقرر شد تا کمیته تخصصی از فردا بررسی های خود را شروع و تا هفته آینده نتیجه را به ستاد تنظیم بازار تهران اعلام کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا گزارشی از تخلفات و گران فروشان ارائه شده است، گفت: گزارش هایی رسیده و با توجه به اینکه رضایتمندی خوبی از بازرسی استان تهران نداریم، مقرر شده این نظارت ها مدیریت شده و تا هفته آینده نیز گزارش هفت ماهه تخلفات را اعلام خواهیم کرد.

ترکی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ و مرغ نسبت به ماه قبل از وضعیت بهتری برخوردار است، تاکید کرد: نظارت ها باید تداوم داشته باشد، هر چند که برخورد با تخلفات بازدارنده نیست، معتقدیم هر کجا که تخلف گران فروشی صورت می گیرد، باید مغازه فرد متخلف پلمپ و یا سه تا شش ماه از کسب و کار وی جلوگیری شود.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران تاکید کرد: بر اساس قانون، متخلفان و گران فروشانی که سه بار تذکر گرفته باشند، مغازه آنها پلمپ خواهد شد.

وی گفت: شهروندان گزارش های تخلفات را به شماره ۱۲۴ تعزیرات حکومتی و در صورت عدم رسیدگی به شماره ۱۱۱ سامانه" سامد" اطلاع دهند.

به گفته ترکی، قیمت آرد و نان نیز تا پایان سال تغییری نخواهد کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران درباره نرخ اقلام پرمصرف همچون برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، لپه، عدس، نخود و روغن، گفت: قیمت بخشی از این اقلام در هفته جاری با آغاز ماه ماه محرم با افزایشی مواجه بوده و بر همین اساس برای تامین اقلام میوه ماه محرم در ۱۱ نقطه تهران مراکز توزیع اقلام را در نظر گرفته ایم که با قیمت های مصوب باید به دست شهروندان برسد.

وی افزود: بر همین اساس قیمت برنج آرژانتینی ۳۲۰۰ تومان، شکر ۱۷۰۰ تومان، برنج هندی ۳۷۵۰، لپه ۳۲۰۰ تومان، عدس ۲۵۰۰ تومان، نخود ۲۴۰۰ تومان، مرغ گرم ۶۵۰۰ تومان، گوشت قرمز منجمد ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. همچنین یک حلب روغن ۱۶ کیلیویی ۶۵ هزار تومان و یک حلب روغن ۴.۵ کیلیویی ۲۰ هزار تومان تعیین شده که این نرخ ها سه درصد از قیمت درج شده روی کالا پایین تر است.

به گفته معاون برنامه ریزی استاندار تهران، اقلام مورد نظر تامین شده، می تواند ۲۰ هزار حسینیه را در تهران از لحاظ تامین اقلام مورد نیاز تحت پوشش قرار دهد.

ترکی اظهار کرد: در موعد توزیع گوشت، برنج و مرغ هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما توزیع قند، شکر و روغن با محدودیت انجام می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات