عضو شورای شهر تهران از پیگیری شورا برای اجرای مصوبه خروج صنایع آلاینده از اطراف پایتخت خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، محمد سالاری با اشاره به موضوع خروج صنایع آلاینده از اطراف تهران اظهار داشت: در رابطه با خروج صنایع آلاینده هم مصوبه دولت را داریم و هم مجلس؛ به طوری که مسئولان نیز همواره بر خروج صنایع آلاینده با توجه به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران تأکید کرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر شورا پیگیر مصوباتی است که در راستای آلودگی هوا داشته است گفت: در این رابطه شهرداری ملزم است که به صورت هدفمند در رابطه با موضوع آلودگی هوا پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه باوجود تأکیداتی که می شود هنوز صنایع آلاینده را در اطراف پایتخت داریم، تصریح کرد: از طرفی با توجه به آلودگی که در هوای تهران داریم و به دو عامل خودروها و صنایع آلاینده مربوط می شود، لذا باید تدابیری اندیشیده شود که مشکلاتی که در این راستا وجود دارد، کاهش پیدا کند.

سالاری با بیان اینکه متاسفانه تعداد روزهای سالم در طول سال در حد انگشتان یک دست هم نیست، تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا و صنایع آلاینده از جمله مسایلی است که تنها به شهرداری تهران مربوط نمی شود، بلکه سازمان ها و ارگان های مختلفی در این راستا دخیل هستند و باید برای مقابله با آن همکاری های لازم میان بخشی توسط این نهادها صورت بگیرد.

این عضو چهارمین شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که شورای شهر تهران با توجه به جایگاهی که دارد بتواند مدیریت یکپارچه ای را اعمال کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری تهران در بسیاری از موارد قدرت دخالت در سایر ارگان ها را ندارد که امیدواریم در آینده نزدیک با واگذاری تصدیگری بخش های مربوطه شاهد مدیریت صحیح در امور شهری باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات