سخنگوی قوه قضاییه ضمن اعلام برخورد دستگاه قضا با انجام اعمال خرافی در مراسم محرم گفت: قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی جدیت لازم را دارد.

به گزارش افکارنیوز، غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در پنجاه و پنجمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در مورد انجام برخی مناسک در ایام محرم مانند قمه زنی گفت: دستگاه های قضایی و انتظامی از سال های گذشته اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را انجام داده و می دهند.

وی ادامه داد: مردم امروزه در این زمینه بیشتر رعایت می کنند و این جور حرکات نسبت به گذشته کم شده است اما اگر عملی این چنینی انجام شود ابتدا تذکر می دهیم و سپس با آنها برخورد می کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در مورد توهین هایی که در هیئت ها از سوی برخی افراد به دیگران می شود، گفت: ابتدا باید بگویم که شأن مسجد هیئت این نیست که در آن کسی به دیگری توهین کند اما اگر این اتفاق افتاد و توهین صدق کرد مواردی است که شاکی خصوصی باید شکایت کند و مواردی نیز وجود دارد که مدعی العموم شخصاً ورود می کند.

اژه ای در رابطه با آخرین وضعیت اعدامی بجنوردی گفت: وضعیت عمومی این فرد بهتر شده است و از بیمارستان مرخص شده است.

وی ادامه داد: البته این فرد دارای دو محکومیت حبس و اعدام بوده اما همانطور که قبلاً گفتم پرونده وی در جریان عفو قرار دارد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سؤال که گفته می شود دستگاه قضا بعد از انتخابات ریاست جمهوری جدیتی برای محاکمه مهدی هاشمی ندارد، گفت: قوه قضاییه در مقام رسیدگی به این پرونده است و همانطور که گفتم پرونده ابتدا به دادگاه رفت اما دادگاه از آن نقصی گرفت و بار دیگر پرونده به دادسرا بازگشت که اگر این نقص برطرف شود پرونده به دادگاه ارجاع داده می شود.

وی تأکید کرد: شاید توقع مردم این است که رسیدگی به این پرونده سرعت بیشتری داشته باشد اگر از من هم بپرسند می گویم که رسیدگی به این پرونده طول کشیده اما می دانم که مقام های مربوط تلاش خود را می کنند.

اژه ای همچنین در مورد دادگاه محمود احمدی نژاد و اینکه آیا در تاریخ پنجم آذرماه برگزار می شود یا خیر، گفت: این پرونده شاکی خصوصی دارد و برای آن نوبت رسیدگی تعیین شده است اما اینکه دادگاه عقب می افتد یا خیر بستگی به این دارد که منتظر بمانیم ببینیم که شاکی رضایت می دهد یا احمدی نژاد تقاضای استمهال می کند.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد مرگ خاموش شهروندان به علت آلودگی هوا گفت: اینکه خبرنگاری می گوید ۵۳ نفر بر اثر آلودگی هوا می میرند را نمی دانم که درست است یا خیر، شاید دلایل مرگ چیز دیگری بوده است اما در زمینه آلودگی هوا کارهای فراوانی می شود و دستگاه ها در حد امکان تلاش خود را انجام می دهند.

وی یادآور شد: برای پالایش هوا کارهای فراوانی انجام می شود و سازمان های ذی ربط همگی تلاش خود را می کنند اما باید بدانیم که هوا به سرعت سالم نمی شود و دهها کار باید همزمان با هم انجام شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات