سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در حادثه قتل معاون وزیر صنعت هنوز کسی دستگیر نشده است، از دستگاه اطلاعاتی و امنیتی خواست نسبت به دستگیری ترورکنندگان دادستان زابل تمام تلاش خود را بکنند.

به گزارش افکارنیوز، غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه در پنجاه و پنجمین نشست خبری خود با اشاره به ترور دادستان زابل، گفت: متاسفانه یکی از دادستان های خوب کشور توسط عوامل ضد انقلاب به درجه شهادت رسید که در این ارتباط از سیستم قضایی و اطلاعاتی کشور می خواهیم هرچه سریعتر عاملان این حادثه را دستگیر و به مجازات برساند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در رابطه با نقش یک مقام مسئول در دولت قبلی در پرونده اخلال گران ارزی گفت: همانطور که قبلا گفته ام تعدادی از این افراد دستگیر، محاکمه شده اند و برای آنها احکامی صادر شده است که برخی از این احکام در مرحله تجدیدنظر است. در مورد این مقام مسئول نیز متهمی مطالبی را بیان کرده است که به اثبات نرسیده و در مرحله تحقیق است.

اژه ای در پاسخ به سؤالی پیرامون ترور معاون پارلمانی وزیر صنعت، گفت: تا جایی که من می دانم تا ساعت ۱۲ امروز کسی دستگیر نشده اما مسئولین در مقام شناسایی متهمان هستند.

وی در مورد انگیزه این قتل گفت: هنوز مشخص نیست که این حادثه ترور بوده یا قتل. که در این رابطه بعد از دستگیری متهمان می توان اظهار نظر کرد اما شواهی است که می گوید این کار انگیزه سیاسی نداشته است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا حوادث اخیر در زابل، تهران و کرج با یکدیگر ارتباط دارند، گفت: اگرچه گروهک ضد انقلابی مسئولیت ترور دادستان زابل را پذیرفته است اما تا مشخص شدن همه ابعاد ماجرا نمی توان در مورد این حوادث اظهارنظر کرد.

وی تاکید کرد: کشور ما، کشوری امن است اما همین کوچکترین ناامنی ها نیز نباید در آن اتفاق بیفتد و باید دستگاه های مختلف هرچه سریعتر به وظیفه خود در این ارتباط عمل کند.

اژه ای بعد از اصرار خبرنگاری در مورد اینکه آیا این حوادث به یکدیگر مرتبط می شود یا خیر، گفت: در این ارتباط نمی توان با حدس و گمان حرفی زود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات