رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: چنانچه امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب برای رانندگان تاکسی در طی شبانه روز تامین شود، قطعا آنان در برخورد و تعامل شان با شهروندان آرامش بیشتری خواهند داشت.

به گزارش افکارنیوز، رحمت الله حافظی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: رانندگان تاکسی ۸ تا ۱۰ ساعت و چه بسا بیشتر مشغول کار روزانه هستند که این کار با ترافیک سنگین، آلودگی هوا و صدا و فشار جسمی و روحی همراه است که همه اینها تهدیداتی جدی است.

وی افزود: رانندگان تاکسی گاهی اوقات به دلیل فشار کار سنگین مجبور می شوند از برآورده کردن نیازهای اولیه فیزیولوژیک خود نیز چشم پوشی کنند که این موضوع هم سلامت آنها را تهدید می کند.

رییس کمیسیون سلامت شورا با بیان اینکه این کمیسیون در نظر دارد بعد از انجام مراحل کارشناسی، طرحی برای حل این مشکل درصحن ارائه کرده و انشاا. . بعد از تصویب، شهرداری آن را اجرا کند اظهار کرد: در مناطق و نواحی شهرداری باید ساختمانی برای استراحت این عزیزان در نظر گرفته شود، سرویس های بهداشتی در اختیارشان قرار گیرد و همچنین بوفه ای برای عرضه مواد غذایی با قیمت مناسب و همچنین دستگاه های ورزشی و تندرستی نیز در آن مستقر شود تا رانندگان تاکسی بعد از ۲ یا ۳ ساعت کار به این مراکز مراجعه کرده و بعد از استراحت دوباره به خدمات رسانی خود ادامه دهند.

حافظی این اقدام را در کنترل تهدیداتی که سلامت جسمی و روحی رانندگان تاکسی را نشانه گرفته موثر خواند و خاطرنشان کرد: با فراهم شدن چنین شرایطی، رانندگان تاکسی در برخورد و تعاملشان با شهروندان آرامش بیشتری خواهند داشت و به طور حتم رفتار ترافیکی متفاوتی از خود نشان خواهند داد. راننده ای که ۱۰ ساعت تحت استرس و فشار بوده قطعا با راننده ای که استراحت کرده و نیازهای اولیه اش برآورده شده رفتار ترافیکی متفاوتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انشاا. . بتوانیم این طرح را هم برای رانندگان تاکسی و هم رانندگان اتوبوسرانی به اجرا در آوریم افزود: نمونه اجرا شده این طرح را در کشوری ندیده ام البته شاید به این دلیل که در کشورهای پیشرفته حجم کاری که به رانندگان تاکسی سپرده می شود بسیار سبک است و آن ها نیازی به چنین امکاناتی نداشته باشند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر اظهار کرد: هم اکنون حدود ۲۵ درصد حمل و نقل شهری توسط تاکسی انجام می شود اما در کشورهای پیشرفته این میزان ۳ تا ۵ درصد است. ما بااین واقعیت روبرو هستیم بنابراین باید امکاناتی را در نظر بگیریم تا این قشر زحمت کش دچار آسیب نشوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات