گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با تشریح برنامه های خود گفت: معتقدم باید معاونت جوانان نسبت به جایگاه فعلی اش ارتقاء پیدا کند تا بتوان با اجرایی کردن اقدامات و اهداف بخشی از مشکلات جوانان را حل کرد.

به گزارش افکارنیوز، محمود گودرزی صبح دوشنبه در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد نداشتن سابقه فعالیت در حوزه جوانان گفت: من بیگانه با موضوع جوانان نیستم، اما این موضوع را نیز قبول دارم که سابقه چندانی در این حوزه نداشته ام، با این وجود در حوزه جوانان مطالعات گسترده ای انجام داده و معتقدم تاکنون صرفا نظریه پردازی و کلی نگری مطرح بوده است. هیچکدام از این برنامه های کلی عملیاتی نشده است و در این حوزه باید به دنبال افراد متخصص بگردیم، قطعا رئیس ورزش کشور در همه رشته های ورزشی تخصص و مهارت ندارد و در بحث جوانان نیز این موضوع صحت دارد و باید از متخصصان امر برای حل مشکلات و آسیب ها استفاده کرد.

گودرزی با بیان اینکه معاونت جوانان باید نسبت به جایگاه فعلی اش ارتقاء پید کند، تصریح کرد: ارتقاء جوانان در دو وجه صورت می گیرد یکی در بحث شورای عالی ورزش و دیگری در شورای عالی جوانان است. شورای عالی جوانان که تشکیل شده، اما در حال حاضر فعالیت خاصی انجام نمی دهد.

چهارمین گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر مقررات و قوانین اجازه دهد سطح معاونت جوانان را در صورت کسب رأی اعتماد بالاتر می برم، البته این موضوع باید با سازمان امور اداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز هماهنگ شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه هایش در حوزه جوانان گفت: موضوع جوانان یک موضوع فرابخشی است و اگر بخواهیم جایگاه جوانان را جدی بررسی کنیم باید معاونت یا سازمانی زیرنظر ریاست جمهوری تشکیل شود.

باید جایگاه جوانان ارتقاء پیدا کند

گودرزی خاطرنشان کرد: معاونت یا سازمان اگر زیر نظر ریاست جمهوری باشد قطع به یقین دستوراتش نافذ است، من با هر مسئولی که صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید جایگاه جوانان ارتقاء پیدا کند به نحوی که بخش جوانان نباید تحت تاثیر جاذبه های ورزشی قرار گیرند.

به گفته چهارمین گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان موضوع جوانان گستره زیادی دارد و نمی توان آن را محدود به یک معاونت یا وزارتخانه کرد بنابراین باید ساختارش ارتقاء یابد البته این موضوع در حال حاضر امکانپذیر نیست و باید در آینده برای ارتقاء سطح جوانان تلاشهای زیادی شود.

وی ادامه داد: آسیبها و خلاءهای حوزه جوانان را استخراج کرده ام، به عنوان مثال آسیبهای اجتماعی همچون شکاف نسلی، بحران هویت، گسست قومی مذهبی جوانان از جمله آنها است. همچنین خلاءهای مدیریتی شناسایی و برای این حوزه نیز راهبردهایی پیش بینی شده است که راهبردهای پیش بینی شده شکل اجرایی دارد و به هیچ عنوان کلی گویی و شعارگونه نیست.

گودرزی درباره جزئیات راهبردهایش گفت: اصلاح نگرش جوانان، توانمندسازی، تربیت محوری در جهت تحکیم و استحکام خانواده، اقدامات اجرایی برای ساماندهی ازدواج جوانان، ترویج جشن های ازدواج گروهی، حمایت از تولیدات فرهنگی در حوزه ازدواج و… از جمله برنامه هایم در بخش جوانان است.

چهارمین گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: تعریف از جوان باید تفکیک پذیر باشد و باید تقسیم بندی در حوزه جوانان در تعاریف انجام شود. به همین منظور در تقسیم بندی جوانان، جوان را شامل زن جوان، مرد جوان، جوان بیکار، جوان شاغل، جوان فقیرنشین، جوان بی سرپرست یا بدسرپرست، جوان معلول، جوان در معرض بیماری های مراقبتی تعریف کردیم. بنابراین از نگاه من، جوانان را نمی توان به صورت کلی بررسی و آسیب شناسی کرد.

وی با بیان اینکه استراتژی و اقدامات ما باید از شعار به دور باشد، بیان کرد: مسائل جوانان با یکسری عوامل درگیر است که وزارتخانه نمی تواند همه را پاسخگو باشد و باید دستگاههای دیگر به کمک ما بیاید.

حل ضربتی مشکلات مالی فدراسیونها

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری برای حل مشکلات مالی فدراسیون ها و همچنین حضور موفقیت آمیز کاروان ایرانی در المپیک و بازی های آسیایی گفت: مشکلات مالی فدراسیون ها باید به صورت ضربتی حل شود که دولت نیز باید به ما در این حوزه کمک کند، در بحث اعزام کاروان ایرانی فدراسیون ها باید اساسی کار کنیم و مشکلات اعتباری نیز نداشته باشند، ضمن آنکه نهاد فدراسیون ها باید تقویت شود. کمیته ملی المپیک نیز موظف است تیم ها را برای بازیهای المپیک ۲۰۱۶ آماده کند.

چهارمین گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در مورد انتقادپذیر بودن وی توضیح داد: من به شما رسانه ها اختیار تام الاختیار می دهم تا سه دوره حضورم در دانشگاه تربیت بدنی را بررسی کنید و سپس مطرح کنید. در دور اول انتخابات دانشکده تربیت بدنی رأی اول را آوردم در انتخابات بعدی نیز رأیم نسبت به مرحله اول بیشتر بود حتی در دوران مدیریتم یک نفر را جابجا نکردم و موضوع انتقادناپذیرم را چندان قبول ندارم.

گودرزی درباره اینکه برخی منتقدان وی می گویند از سال ۶۰ به بعد سابقه مدیریت در ورزش ندارد، گفت: از سال ۶۵ تا ۷۳ مدیرکل تربیت بدنی بوده ام و این یعنی فعالیت ورزشی. البته بیشتر فعالیت هایم در حوزه علمی بوده است و در سازمان ورزش و وزارتخانه کمتر حضور داشته ام.

وی درباره آنکه با توجه به اینکه از نظر نمایندگان شما چندان چهره شناخته شده ای نیستید و این می تواند تاثیر در رأی اعتماد داشته باشد، گفت: چهره های غیرورزشی دیگر هم پیش از من وزیر شدند من چندان چهره رسانه ای نبودم. مصاحبه نکرده ام اما افرادی که در ورزش فعالیت کرده اند به خوبی من را می شناسند.

چهارمین گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به دهه اول محرم و تعطیلی مجلس شورای اسلامی هنوز موفق به ارتباط برقرار کردن به صورت چهره به چهره با نمایندگان نشده ام، اما در مجموع پیش از جلسه رای اعتماد هماهنگیهای لازم برای ارائه برنامه ها و توضیحاتم انجام خواهم داد.

گودرزی درباره تغییر ساختار معاونین پس از وزیر شدنش گفت: صحبت کردن درباره این مسائل زود است، اما در مجموع همواره تلاش کرده ام تا از اقدامات تند و نسنجیده و رادیکالی پرهیز کنم و با توجه به توانمندی افراد آنها را برای معاونت یا مدیرکلی انتخاب می کنم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات