با افزایش آلودگی هوا در پایتخت

با افزایش آلودگی هوا در پایتخت، ۱۴۰ پایگاه اورژانس به حالت آماده باش کامل در آمدند.

به گزارش افکارنیوز ، حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران اظهارکرد: در کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوای امروز مصوبه ای درباره اورژانس نداشتیم اما همه پایگاه های ما در آماده باش کامل است.

وی افزود: این مراکز به همه مراجعه کنندگان خدمات ارایه خواهند داد.

وی اظهار کرد: در صورت افزایش آلودگی هوا و تشکیل مجدد این کمیته، تصمیمات لازم درباره اورژانس از جمله استقرار پایگاه های سیار در سطح شهر گرفته خواهد شد.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا از صبح امروز همزمان با تشدید آلودگی مراجعه ای هم داشتید؟ گفت: از آنجا که شهروندان فقط در شرایط ویژه از اورژانس طلب کمک می کنند، آماری که نشان دهد مراجعات ویژه آلودگی هوا در چه میزانی است در اختیار نیست.

اتوبوس آمبولانس ها در میادین شهر استقرار پیدا می کنند

وی اعلام کرد که در صورتی که آلودگی هوا در شرایط اضطراری قرار گیرد، اتوبوس آمبولانس ها در میادین شهر استقرار می یابند.

عباسی گفت: در حال حاضر شرایط آلودگی هوا در وضعیت" هشدار" است و هنوز به مرحله اضطرار نرسیده است اگر وضعیت به مرحله اضطرار برسید ما موظف هستیم که اتوبوس آمبولانس هایمان را در میادین اصلی شهر استقرار دهیم.

وی افزود: در طی این چند روز تفاوت معناداری از لحاظ تعداد ماموریت ها با توجه به آلودگی هوا ایجاد نشده است، در واقع اگر هم فردی علائم ناشی از آلودگی هوا مثل سوزش چشم، تنگی نفس و مشکلات جدی شود، خود به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند و در صورت حاد بودن شرایط بیمار نزدیکان او با اورژانس تماس می گیرند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات