قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران گفت: به مناسبت فرارسیدن شهادت امام حسین (ع) و هفتاد و دوتن از شهیدان کربلا، با نصب سیا هی های محرم و فرهنگ عاشورایی متروی تهران سیاه پوش شهید کربلا شد.

به گزارش افکارنیوز، هادی زند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ماه عزای حسینی افزود: در این میان معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو با تدوین برنامه های مختلف سعی بر برگزاری هر چه باشکوه تر این ایام دارند تا با به تصویر کشیدن واقع کربلا یادآور این ایام برای شهروندان باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا ایستگاههای مترو با پخش کلیپ و نصب بنر و لمینت هایی با موضوع محرم و فرهنگ عاشورایی و تداوم عاشورا در دفاع مقدس با شعار امت خمینی عزت حسینی فضا سازی گردید، و گروه های تئاتر مجسمه که در آن بازیگران با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین، پیامهای نهضت عظیم عاشورا و ارزش های والای این ماه بزرگ را در معرض دید شهروندان قرار می دهند.

وی با تاکید بر محتوا بخشی به برنامه های ماه محرم از سوی متولیان و برنامه ریزان فرهنگی افزود: واقعه عاشورا یک رویداد یک روزه نیست؛ یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. در این دانشگاه بالاترین درس های ذلت گریزی، ستم ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران اجرای موسیقی های آئینی از اقوام خوزستان، مازندران، آذربایجان، اجرای سرود های مناسبتی، مراسم پرده خوانی با موضوع شهدای کربلا و… را از دیگر برنامه های ایام ماه محرم و شهادت سالار و سرور شهیدان در متروی تهران بیان کرد.

وی در پایان با تاکید برضرورت نهادینه شده فرهنگ عاشورایی در جامعه، خاطرنشان کرد: با نهادینه شدن این فرهنگ است که نسل جوان انقلاب، خواهد توانست پاسداری توانمند و پر شور در توسعه فرهنگ ناب اسلام در تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات