جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی از ترافیک نیمه سنگین در محورهای ارتباطی منتهی به مشهد خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ یعقوب لطیف گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی محورهای منتهی به مشهد از جمله ورودی و خروجی آزادراه شهید شوشتری و محور مشهد به چناران و قوچان با ترافیک نیمه سنگین روبرو است.

وی افزود: از امشب حجم ترافیک به خصوص در ورودی های مشهد افزایش می یابد و از روز جمعه نیز ترافیک خروجی از این شهر سنگین خواهد بود.

ترافیک در برخی از محور های مواصلاتی استان قزوین هم سنگین و نیمه سنگین است.

جانشین رییس پلیس راه استان قزوین گفت: هم اکنون ترافیک در آزاد راه های کرج - قزوین و قزوین _ رشت سنگین است و تردد خودروها به کندی صورت می گیرد.

سرهنگ زینعلی افزود: در آزاد راه قزوین _ زنجان و محورهای مواصلاتی بوئین زهرا به آوج و ساوه به قزوین ترافیک نیمه سنگین است.

در برخی محورهای ورودی استان اصفهان نیز ترافیک، نیمه سنگین است.

سرهنگ رضایی رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: از بعداز ظهر امروز تاکنون ورودیهای این استان ازسمت قم به اصفهان و محورهای کاشان - اصفهان، دلیجان - میمه - اصفهان برای ورود به شهرستانهای کاشان، نطنز، اردستان و نائین با ترافیک نیمه سنگین مواجه است.

کارشناسان پلیس راه به رانندگان توصیه کردند، با توجه به حجم ترافیک در این محورها، هنگام رانندگی از سرعت غیرمجاز پرهیز و باهوشیاری و صبر رانندگی کنند و از هرگونه عجله و شتاب خودداری و فاصله طولی مناسب را با خودرو مقابل حفظ کنند و از هرگونه تخلف حادثه ساز بپرهیزند.

همچنین همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی، محدودیت های ترافیکی در مشهد و قم اعمال می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی اعلام کرد: از ساعت ۲۴ امشب پارک خودروها در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی ممنوع و تردد خودروها و وسایل نقلیه موتوری نیز از ساعت ۶ صبح فردا چهارشنبه ۲۲ آبان ماه همزمان با روز تاسوعا ممنوع است.

سرهنگ گرایلی گفت: ممنوعیت تردد تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این ممنوعیت ها از سمت میدان شهدا، میدان بسیج، خیابان نواب صفوی و چهارراه شهید گمنام به سمت حرم مطهر اعمال می شود.

ممنوعیت پارک و تردد خودروها در شب و روز عاشورا هم در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی اعمال می شود.

محدودیت های ترافیکی در ایام تاسوعا و عاشواری حسینی در قم نیز اجرا می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: این محدودیت ها از دقایق اولیه بامداد روز چهارشنبه، همزمان با تاسوعای حسینی آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه پایان مراسم روز عاشورای حسینی ادامه خواهد داشت.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه محدودیت های ترافیکی در این مدت ثابت و مقطعی انجام می شود، افزود: محدودیت های ثابت ترافیکی در روز تاسوعاو عاشورا شامل میدان شهید مطهری به سمت چهارراه بازار، تقاطع عمار یاسر و انقلاب به سمت سه راه بازار، تقاطع حجتیه به سمت انتهای بلوار بهار، بلوار شهید محمد منتظری به سمت پل شهید مصطفی خمینی (پل نیروگاه) و راستگرد خیایان اراک است.

محدودیت های مقطعی ترافیکی هم در برخی از مسیرها مانند سه راه غفاری به سمت میدان شهید مطهری، تقاطع عمار یاسر به سمت ساختمان ناشران و برخی مسیرهای دیگر بنا بر نیاز اعمال می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با اشاره به اینکه پارکینگ زائر به ظرفیت ۲ هزار خودرو در این مدت در اختیار زائران قرار می گیرد، از شهروندان خواست در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی کمتر از این پارکینگ استفاده کنند تا زائران شهرهای دیگر بتوانند با سهولت بیشتر در این مراسم شرکت کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات