مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران در ارتفاعات پایتخت خواهیم بود.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالرضا امیدوار شهری اظهارداشت: از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان بارش باران، وزش باد و رعد و برق از شدت بیشتری برخوردار می شود.

مدیرکل پیش بنی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در استان های بوشهر و فارس دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان داشت: طی روز سه شنبه هفته جاری نیز شرایط مزبور در استان های ایلام، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی با توجه به بارش های شدید در استان های فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و اصفهان از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه توصیه می کند که کشاورزان گندم کار در این مناطق نسبت به آماده سازی مزارع کشت نشده جهت استفاده از نزولات جوی برای خاک آب اقدام کنند.

امیدوارشهری یادآور شد: در طی این مدت عملیات کشاورزی به ویژه محلول پاشی در باغات توصیه نمی شود و اکیداًً از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حاکم بودن این شرایط در روز سه شنبه و چهارشنبه در استانهای واقع در جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوب کشور توصیه های کشاورزی ذکر شده مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

مدیرکل پیش بنی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز جاری شاهد افزایش ابر در ارتفاعات پایتخت خواهیم بود، گفت: کمینه و بیشینه دمای هوای تهران طی روز جاری به ترتیب برابر ۶ و ۱۶ درجه سانتی گراد است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات