استاد حوزه و دانشگاه گفت: دین اسلام بر اساس عقلانیت است اما اشکال ما در حوزه حجاب این است که واژه پوشش برای ما درست تعریف نشده است.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام و المسلمین قاسم سوری ظهر امروز در کرسی آزاداندیشی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دینی بزرگ و همه جانبه برای تمام مسائل فردی و اجتماعی برنامه داشته و احکامی را وضع کرده است که یکی از احکام و دستورات اسلام در حوزه فردی و اجتماعی و فرهنگی، پوشش و حجاب زنان و مردان است.

وی بیان داشت: هدف اسلام از بیان نوع پوشش زنان و مردان، ارائه یک پوشش مناسب برای سعادت دنیوی و اخروی است و در قرآن نیز آیاتی در مورد حجاب و پوشش زنان و مردان وجود دارد که به صورت روشن و کامل به مقوله پوشش زنان و مردان اشاره دارد.

وی تصریح کرد: دین اسلام بر اساس عقلانیت است و حجاب به معنای استفاده مطلق از چادر نیست بلکه اسلام می گوید باید پوشش انسان طوری باشد که موجب تحریکات دیگران نشود.

سوری گفت: دین اسلام با تأکید بر ارزشهای اخلاقی همچون عفاف و پاکدامن و حجاب و پوشش، می خواهد حرمت و کرامت زن در عرصة اجتماع حفظ شود.

وی بیان داشت: قوانین تنظیم کننده در هر جامعه ای وجود دارد و لازمه ورود به یک جامعه پذیرفتن بایدها و نبایدهای آن جامعه است و دین هم از این قاعده مستثنی نیست.

سوری تصریح کرد: اشکال ما در حوزه حجاب این است که واژه پوشش برای ما درست تعریف نشده و به همین دلیل است که جامعه ما دچار بدحجابی شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات