عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت حق عائله مندی به دختران سرپرست خانوار قانون است و اجرای آن توسط دستگاه ها اجباری است.

به گزارش افکارنیوز ، فاطمه آلیا گفت: پرداخت حق عائله مندی به دختران سرپرست خانوار قانونی است که در قانون خدمات مدیریت کشوری بر آن تأکید شده است و بنابراین دستگاه ها ملزم به اجرای آن شده اند و اگر دستگاهی این قانون را به هر دلیلی اجرا نمی کند باید به ما گزارش داده شود تا آن را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: از برخی از دستگاه ها گزارش هایی به ما رسیده بود مبنی بر اینکه این قانون اجرایی نمی شود و با پیگیری های انجام شده مشخص شد موانع موجود بر سر راه اجرایی شدن این قانون برداشته شده است و هم اکنون در دستگاه هایی مانند وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین پرداخت حق عائله مندی به دختران شاغلی که سرپرست خانوار هستند حقی است که باید توسط دستگاه ها اجرایی شود و به عنوان قانون اجرای آن الزامی است.

پیش از این مریم مجتهدزاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده در دولت دهم در خصوص اعطای حق عائله مندی به دختران شاغل مجرد گفته بود: با موافقت هیأت دولت از این به بعد دختران شاغل مجرد حق عائله مندی دریافت می کنند. وی در خصوص اینکه آیا تمام دختران مجرد مشمول اعطای حق عائله مندی می شوند، گفته بود: حق عائله مندی تنها به دختران شاغل مجردی که خودسرپرست بوده یا سرپرستی خانواده خود را برعهده دارند، تعلق خواهد گرفت و تمام دختران مشمول این موضوع نیستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات