اینجا مشهد است، پایتخت معنوی کشور. اما گویا عده ای از این معنویت بوی نبرده اند ویا اینکه نمیتوانند بویی استشمام کنند.

به گزارش افکارنیوز ، اینجا مشهد است، پایتخت معنوی کشور. اما گویا عده ای از این معنویت بوی نبرده اند ویا اینکه نمیتوانند بویی استشمام کنند. چه بسا بسیاری از انسان های که در این شهر به فروش (کلیه) خود روی می آورند آدم های هستند که حتی نزدیک ترین اعضای خانواده هایشان نیز از این موضوع بی اطلاعند. این افراد در تنهایی خود رنج های بسیاری می کشند تا درد بی پولی و نداری آنها را، کسی از آشنایانشان متوجه نشود.

آری شما حاضرید برای آنکه بخشی از کمبودهای مالی تان را جبران کنید، بخشی از وجودتان را بفروشید؟ این اتفاق هر از گاهی در گوشه و کنار شهر مشهد اتفاق می افتد و افرادی حاضرند برای به دست آوردن مقداری پول، از روی ناچاری چوب حراج به (کلیه) خود بزند. اگر این موضوع را باور نمی کنید یا قبول ندارید، کافی است سری به خیابان قائم (ع) و محتشمی و اطراف بیمارستان امام رضا (ع) شهر مشهد بزنید تا با چشم خودتان ببینید که اوضاع از چه قرار است.

آمار رسمی در دست نیست. اما به طور میانگین به ازای هر بیمار کلیوی که در انتظار پیوند است، صرف نظر از گروه خونی، حداقل چندمتقاضی فروش وجود دارد و این امر سبب شده بعضی از فروشنده ها در گروه های خونی کم طرفدار نظیر+A حاضر به فروش کلیه خود با قیمتی حتی کمتر از ۱۰میلیون تومان باشند. هرچند بنای دست اندرکاران ایثار باشد یا فروش.

هرکسی که از این خیابان ها عبور می کند؛ دستنوشته مردان و زنانی را می بیند که بن بست های مالی در زندگی راهی برایشان باقی نگذاشته جز فروش کلیه. شاید اگر در میان متقاضیان بی شمار فروش کلیه، قرعه به نامشان بیفتد چند روزی را با خیال آسوده زندگی کنند. چند روزی که در پس آن دوباره همان روزهای سیاه ادامه دارد…

البته نمیتوان از این نکته هم گذشت که آن های هم که دنبال خرید یا پیوند کلیه هستند، نیز اوضاع بهتر از این ندارند. ارقام نجومی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلون تومان نیز مقابل چشمانشان که دارند با مرگ دست وپنجه نرم میکنند خودنمایی میکند و هر که پولش بیشتر شانش زنده ماندن اش هم بیشتر است.

هدف از انتشار این عکس های مستند فقط نشان دادن برخی از واقعیت های پنهان جامعه امروز است که شاید روزی برای من وشما اتفاق بیفتد.





















در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات