کلاهبرداری ۲۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریالی در شهر پرند کرده بود، خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، مهدی علیزاده گفت: پرونده کلاهبرداری میلیاردی با حضور نماینده ۲۹ شاکی در پلیس آگاهی رباط کریم کلید خورد، بر این اساس به دلیل حساسیت موضوع با تشکیل تیمی از مأموران بخش مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری، استعلام از اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کشور آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم افزود: با اعلام نتیجه استعلام مشخص شد متهم مورد نظر هیچ سمتی در شرکت های تعاونی مسکن در کشور ندارد و شرکتی که شاکی های پرونده از آن یاد می کنند، صوری و غیرقانونی بوده و همه اوراق و اسناد واگذار شده در آن برای کلاهبرداری جعل شده است.

رئیس پلیس شهرستان رباط کریم در مورد نحوه دستگیری متهم اضافه کرد: با شناسایی و کنترل شبانه روزی مخفیگاه های احتمالی متهم، وی در یکی از شهرک های مجاور رباط کریم دستگیر و در بازرسی از خودروی وی تعداد زیادی از مدارک جعلی و اسناد شاکی های پرونده کشف شد.

علیزاده با اعلام سابقه دار بودن متهم، افزود: با توجه به مدارک و اعترافات متهم، تعداد شاکی های این پرونده به ۲۹ نفر رسید و مبلغ کلاهبرداری شده از آنان توسط کلاهبردار حرفه ای ۲۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال برآورد شده است.

به گفته وی، در بررسی های تکمیلی پلیس مشخص شد ۷۳ واحد مسکونی توسط فرد کلاهبردار با اسناد جعلی به افراد مختلف واگذار شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: متهم به همراه پرونده تحویل مقام قضایی شد لیکن بررسی ها برای کشف ابعاد مختلف این کلاهبرداری بزرگ و شناسایی همدستان متهم و شاکیان پرونده توسط پلیس آگاهی ادامه دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات