رئیس سازمان حج و زیارت:

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: قراردادهای حج و عمره امسال و سال آینده بسته شدند و قیمت های مناسب تری علاوه بر اینکه هتل های بهتری را رزرو کردیم حاصل شد که در مجموع شاهد ۱۰ درصد صرفه جویی در این زمینه بودیم.

به گزارش افکارنیوز از قم، سعید اوحدی عصر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به بهره برداری خوب حجاج و زائران ایرانی بیت الله الحرام از خدمات و همدلی بیشتر میان مسئولان حج و زیارت اظهار کرد: امسال هر روز در یک کاروان و چند هتل حضور می یافتیم و بر نحوه ارائه خدمات نظارت داشتیم و با حجاج به گفت وگو می نشستیم.

وی افزود: امسال تمهیدات خوبی اندیشیده شد تا زائران رضایت نسبی از سفر حج داشته باشند؛ در مجموع تاخیرهای پروازی به میانگین ۱۱ دقیقه کاهش یافت هرچند برخی مشکلات هم در این میان وجود داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه شش کارگروه با حضور کارشناسان این سازمان و بعثه رهبری در موسم حج تشکیل شدند عنوان داشت: بررسی مشکلات زائران در محل وظیفه این کارگروه ها بود و بر همین اساس قراردادهای حج و عمره امسال و سال آینده بسته شدند و قیمت های مناسب تری علاوه بر اینکه هتل های بهتری را رزرو کردیم حاصل شد که در مجموع شاهد ۱۰ درصد صرفه جویی در این زمینه بودیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در عرفات خیمه های زائران ایرانی دارای روشنایی برق بودند ضمن اینکه استفاده از کولرها و فریزرهای قابل حمل موجب ارائه خدمات بهتر به حجاج شد؛ امسال برای نخستین بار حتی یک مورد گرمازدگی و فوتی در عرفات نداشتیم.

اوحدی با بیان اینکه امسال همه حجاج ایرانی تا ساعت ۱۴ روز عید قربان از احرام خارج شدند و قربانی آنها انجام شد عنوان داشت: دیروز سمیناری با حضور مسئولان حج برگزار شد تا به بررسی مشکلات بپردازیم ضمن اینکه امسال شش ماه زودتر برای حج سال آینده برنامه ریزی ها آغاز خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات