این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می تواند سموم بدن را دفع کند. علاوه بر این، اگر از بی خوابی رنج می برید و شب ها نمی توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

به گزارش افکارنیوز ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دل مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.

نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

همچنین نارنگی به دلیل دارابودن فسفر زیاد و ویتامین های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می شود و برای رفع بی اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین های C، A و B مفرح قلب است و می تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

نارنگی جزو میوه هایی است که طبیعت سردی دارد و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است. این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می تواند سموم بدن را دفع کند. علاوه بر این، اگر از بی خوابی رنج می برید و شب ها نمی توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است، این میوه دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است. نارنگی نه تنها موجب جلوگیری از چاقی می شود، بلکه ضد دیابت نوع دو و حتی موجی تصلب شرایین می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات